Account Manager

Arbetsbeskrivning

Om verksamheten
Continental Bakeries North Europé AB omsätter ca 470 miljoner SEK och är ett genuint svenskt bageri som bakar högkvalitativa småkakor i skånska Örkelljunga och Åsljunga. Varje år producerar bageriets cirka 200 medarbetare mer än 15 000 ton kakor. Dessa säljs både i Sverige och på export runt om i världen. I Sverige har vi det välkända varumärket Gille med ca 35 procents andel av marknaden för småkakor och är därmed marknadsledare. Gilles kunder finns inom dagligvaruhandeln, servicehandeln, storhushåll samt export.

Continental Bakeries North Europé AB satsar för framtiden och söker nu en Account Manager, med placering i Åsljunga, som får rollen att utveckla våra affärer inom Foodservice sektorn. Spännande utmaning för rätt person – vill du vara med på vår fortsatta resa?


Mer om tjänsten
Rollen innebär:
- Att driva större affärer där komplexitet och effektivitet är i fokus
- Presentera och sälja in kampanjer och nyheter
- Kontinuerligt skapa och upprätthålla mycket goda kundrelationer
- Besöka befintliga kunder, men även skapa nya kundkontakter/konto
- Bredda sortimentet på befintliga kunder
- Utveckla och driva private label projekt gemensamt med interna stödfunktioner
- Samarbete med exportchef vid arbete mot extern inköpsorganisation gällande marknaderna Danmark och Norge (ca 10 % av tiden)
- Ansvara för försäljnings- och kostnadsbudget samt se till att skapa lönsam volymtillväxt
- Tjänsten är förenligt med resor, ca 2-3 övernattningar per månad. I övrigt är upplägget att du arbetar två dagar i veckan på kontoret, är två dagar ute hos kund och en dag i veckan arbetar du hemifrån
- För rätt person finns det på sikt goda möjligheter karriärmässigt


Din profil
- För att lyckas i rollen är det ett krav att du har ca 5-års dokumenterad erfarenhet av försäljning mot Foodservice eller FMCG
- Du är en relationsskapande person som är van vid lösningsbaserad försäljning och längre processer
- Har förmåga att självständigt driva utvecklingen framåt och har helhetsansvaret för dina kunder
- Tjänsten fordrar även att du jobbar målmedvetet, resultatorienterat och är självgående samtidigt som du har en god samarbetsförmåga
- Goda kunskaper i engelska i såväl tal som skrift är ett krav
- Du är duktig på att skapa långsiktiga relationer och bekväm med att träffa beslutsfattare på olika nivåer
- Naturligtvis ser du vikten av dokumentation och är strukturerad som person



Ansökan
Du är välkommen att söka tjänsten via Dreamworks hemsida, www.dreamwork.com med bifogat CV och personligt brev. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot några ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval, så sök gärna tjänsten redan idag men senast 30 april. Tillträde enligt överenskommelse. Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Göran Möllerström på Dreamwork 0729-63 23 63, alternativt goran.mollerstrom@dreamwork.se

Om Dreamwork
Dreamwork är ett auktoriserat och ISO-certifierat rekryteringsföretag. Vi finns i Stockholm, Göteborg, Malmö, Lund, Växjö, Kristianstad och har huvudkontor i Helsingborg. Våra kunder finns inom såväl privat som offentlig sektor och omfattar både mindre och större företag.

Dreamwork har ett nära samarbete med LinkedIn och vi har över 14 000 relevanta följare på vår företagssida. Vi är först i Norden med att certifiera samtliga rekryterare och researchers i Lindedins Recruiter-modul. Det gör oss unika i kontakten med kunder och kandidater.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Persson
042-176608
Frida Ellingsen
0470-745554
Jenny Sini
046-460 23 02
Jenny Sini

Frida Ellingsen
0470-74 55 54
Mahlin Glyré

Måns Persson
0761-45 27 10
Mahlin Glyré
042 - 17 66 11
Patrik Staaf
042-176618
Annika Sjöberg
08-446 47 09

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dreamwork Scandinavia AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 2 april 2017

Besöksadress

Drottninggatan 1, Helsingborg
None

Postadress

Birger Jarlsgatan 10
Stockholm, 11434

Liknande jobb


Innesäljare

Innesäljare

25 november 2024