OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en Account Manager till Corporate Apartments
Om företaget
Corporate Apartments hyr ut möblerade lägenheter och villor till företag (endast B2B) över hela Sverige. Målgruppen är bolag inom bygg- och entreprenadbranschen, med arbetslag som behöver någonstans att bo under sina arbetsprojekt. Företaget har i dag drygt 200 boenden som hyrs ut under varierande hyresperioder, oftast ett par månader, s.k. longstay. Corporate Apartments har för närvarande ca 20 anställda och söker nu ytterligare en kollega. Tjänsten är placerad på företagets Göteborgskontor som ligger centralt i Gårda (mittemot Jacy’z), där drygt 10 personer arbetar varav 3 i säljorganisationen. Bolaget är på en tillväxtresa och har en ambitiös utvecklingsplan för de kommande åren.
Om Rollen:
Arbetet sker främst via telefon och mail, men ibland även i form av fysiska/digitala möten och visningar. Det är viktigt att notera att det inte är en utesäljarroll, utan snarare lämplig för dig som gillar flexibiliteten och effektiviteten som kommer av att arbetsinsatsen huvudsakligen sköts från ett skrivbord. Som Account manager kommer du arbeta proaktivt och strukturerat för att hjälpa kunderna i god tid med deras boendebehov. Processerna kan ha både längre och kortare cykler, så du har alltid ett flertal processer igång samtidigt. Du bör därför gilla att arbeta strukturerat i CRM för att ha koll på alla aktiviteter och för att undvika att tappa någon återkoppling mellan stolarna.
Offerera och driva in affärer i syfte att nå både lönsamhets- och beläggningsmål.
Skapa och vårda goda relationer till befintliga kunder. Hålla kontakt under pågående bokningar för att säkerställa nya behov, förändringar o.s.v.
Prospektera efter nya kunder.
Säkerställa att aktiviteter och information läggs in i CRM-systemet och bokningssystemet.
Hålla dig uppdaterad kring aktuella projekt, nyheter och förändringar inom byggsektorn.
Om din profil
Corporate Apartments lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker en person som kan komplettera vårt konstruktiva, samarbetsinriktade och effektiva team. Vi tror att rätt person har följande profil, nedan uppdelat på formella krav och personliga egenskaper.
Personliga egenskaper & Kvalifikationer:
Du har minst 1 års erfarenhet från relationsbyggande B2B-försäljning via telefon.
Du har tidigare vana från roller där effektivitet och hantering av flera parallella processer har krävts.
Du är mogen i din yrkesroll och förmåga att vara självgående, lösningsorienterad och problemlösande.
Du har mycket god svenska och engelska i tal och skrift, då en stor del av våra kunder är från utlandet.
Du får gärna ha jobbat mot byggsektorn eller med boendeuthyrning tidigare, det är meriterande men inget krav
Vi erbjuder
En stimulerande roll i ett expansivt företag
Bra löneupplägg
Frihet under ansvar
Generös friskvårdsersättning och goda förmåner
Härlig stämning och sunda värderingar på arbetsplatsen
I denna rekrytering samarbetar Corporate Apartments med Kraftsam Rekrytering och Bemanning. Har du frågor om tjänsten, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Amir på amir@kraftsam.se