Account Manager

Account Manager

Arbetsbeskrivning

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.



För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

Har du ett stort tekniskt intresse och passion för att bygga långsiktiga kundrelationer? Då är detta en spännande möjlighet för dig som är i början av din karriär! Vi söker en engagerad Account Manager till vårt affärsområde Bredband, som vill vara med på vår fortsatta tillväxtresa och bidra till att skapa en framgångsrik B2B-försäljning av nätverks- och bredbandstjänster till företag.

I denna roll arbetar du i nära samarbete med vår säljchef för Bredband Företag och tillsammans arbetar ni för att bygga upp avdelningen och säkerställa effektiva säljprocesser. Din insats kommer därför att vara avgörande för att etablera en stabil kundbas och driva våra försäljningsprocesser. Du arbetar även i nära samarbete med andra delar av organisationen för att driva gemensamma projekt framåt. För rätt person finns det goda möjligheter till personlig och professionell utveckling i takt med företagets tillväxt.

Om rollen

Som Account Manager på Bredband, blir du en viktig kontaktpunkt för våra kunder, leverantörer och partners. Du arbetar proaktivt med att identifiera deras behov och säkerställer att vi levererar rätt tjänster. Rollen kombinerar administrativa uppgifter med kundkontakt, vilket gör den idealisk för dig som vill utveckla dina kunskaper inom både försäljning och olika bredbandsteknologier.

Du kommer att hantera inkommande förfrågningar gällande offerter, avtal och fakturor, och du leder säljprocessen från avtalsskrivning till leverans av beställda tjänster. Du ansvarar även för prospektering där du tillsammans med säljchef planerar och utvecklar nya kundsamarbeten i strategiskt utvalda områden. Du dokumenterar inkommande kundförfrågningar, så att omfattning och mål för prospekteringsprojekten är tydliga och att leveranskapaciteten möter kundernas förväntningar. Därtill ingår även kvalitetskontroller av de tjänster som levereras till våra slutkunder och partners.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

Hantera inkommande förfrågningar från kunder och partners via telefon och mail

Bygga och utveckla nya kundsamarbeten inom strategiskt viktiga områden

Besluta om prissättning och rabatter inom givna ramar

Stötta i projekt från avtalsskrivning till leverans av tjänster.





Om dig

För att trivas i rollen tror vi att du är tekniskt intresserad med en nyfikenhet på att fortsätta lära dig mer om olika nätverks- och bredbandsteknologier. Du har en naturlig förmåga att skapa och upprätthålla goda relationer med kunder, leverantörer och partners, där du genom ett proaktivt och tydligt sätt, kommunicerar och bygger förtroende. Du tycker om att ta ansvar och driva projekt från start till mål, men tvekar inte på att be om hjälp vid behov.

Vi tror att detta är en roll som passar dig som är i början av din karriär – där vi letar efter en engagerad talang som är redo att ta sig an nya utmaningar och som vill växa tillsammans med oss, där du bidrar med ett starkt driv och framåtrörelse.
Kompetens och kvalifikationer


Eftergymnasial utbildning inom exempelvis B2B/AM eller erfarenhet från andra liknande roller som vi bedömer likvärdiga

Flytande svenska i tal och skrift

Grundläggande kunskaper i Microsoft 365

B-körkort


Det är meriterande om du har erfarenhet av teknisk support eller försäljning, men det är inget krav.

Låter detta som en spännande möjlighet för dig?

I denna rekrytering tillämpar vi ett löpande urval. Tveka därför inte med att skicka in din ansökan, utan ansök gärna redan idag. Dock, allra senast den 2024-12-20.

Har du frågor om tjänsten, kontakta Linn Sand Andersson / HR Generalist, på: linn.sand.andersson@teleservice.net.
Vi erbjuder dig

En flexibel arbetsplats med en stark och personlig företagskultur. Vi värnar om nära ledarskap, goda samarbeten, starka team och korta beslutsvägar. Hos oss får du möjlighet att utvecklas och utmanas i din yrkesroll, samtidigt som vi strävar efter att skapa en bra balans mellan privatliv och karriär. Vi tror att framgång kommer när vi har roligt tillsammans på jobbet. Därför fokuserar vi på att vara riktigt duktiga på det vi gör samtidigt som vi ser till att har kul längs vägen!

Naturligtvis erbjuder vi också ett attraktivt förmånspaket och ett brett utbud av aktiviteter både på och utanför jobbet.
Om Teleservice

Teleservice är ett expansivt IT- företag som drivit digitaliseringen framåt i 50 år. Våra affärsområden – IT-partner, bredband och fiber implementerar dagligen ny modern teknik till privat- och företagskunder. Vi har tagit fram lösningar efter våra kunders behov sedan starten 1973 - alltid med fokus på ständig utveckling och exemplarisk service. Idag är vi sammanlagt 160 medarbetare runt om på våra kontor i Sjöbo, Ystad och Malmö.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Meet a Groups kund
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 november 2024
  • Ansök senast: 20 december 2024

Liknande jobb