Account Manager

Arbetsbeskrivning

Brinner du för kundmötet och vill jobba relationsbyggande med långvariga kundkontakter? Har du jobbat med försäljning tidigare och är redo för nästa steg i karriären? Sök då till tjänsten som Account Manager på Swedish for Professionals med möjligheten till exponentiellt utvecklande och lärande!

Vem söker vi?
Vi på Swedish for Professionals söker nu dig som har ett genuint intresse för försäljning och affärsutveckling. Vi erbjuder en plats i ett högpresterande ambitiöst team med siktet inställt på att förbättra integrationen i Sverige. Du kommer att arbeta i en entreprenöriell miljö där du ständigt både utmanas och utvecklas i ett snabbt expanderande mindre bolag. Detta innebär vidare att det inte finns några tydliga ramar för hur din karriär kommer att se ut då det är din egen drivkraft som avgör hur du kommer att utvecklas inom ditt område. Du har vidare en hög social kompetens och en god kommunikativ förmåga, har lätt för att knyta nya kontakter och du trivs i sociala sammanhang. Du är en nätverkare av rang som drivs av att ständigt utmana dig själv och vill arbeta för att få företagets kundbas att växa. Vidare har du en förmåga att bygga långsiktiga kundrelationer och har en god uthållighet. Att vara lyhörd för våra kunder och partners är av högsta prioritet. Övriga kvalifikationer listas nedan:

- Akademisk utbildning
- Tidigare erfarenhet inom försäljning eller liknande är meriterande
- God systemvana – Excel, Office, CRM system (gärna Hubspot)
- Uttrycker dig mycket väl i såväl tal som skrift i både svenska och engelska
- Självgående och har en stark egen drivkraft
- Duktig på att prioritera och strukturera
- Mål- och resultatorienterad
- Analytiskt tänkande

Dina arbetsuppgifter
Rollen som Account Manager innefattar ett omväxlande och utmanande arbete där du får möjlighet att kombinera teoretiskt- och analytiskt arbete med försäljning, affärsutveckling och kundrelationer. Du kommer bygga vidare på våra befintliga kundrelationer men främst skapa nya lönsamma affärer som bidrar till företagets tillväxt. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att vara följande:

- Ansvara för egen försäljning, från första mötet till leverans
- Löpande kontakt med kunder, främst nya men också befintliga
- Utveckla och fördjupa långvariga relationer utifrån varje kunds specifika behov
- Registrera och analysera försäljningsstatistik
- Följa upp och utveckla nya affärsmöjligheter
- Säkerställa kundnöjdhet och kvalitet av ditt arbete

Vi erbjuder
I gengäld kan vi erbjuda dig en stimulerande miljö där det finns goda chanser att både utvecklas inom ditt respektive arbetsområde, men också vara med och utveckla företaget i stort som just nu befinner sig i en mycket spännande tillväxtfas. Du kommer att ingå i ett engagerat och varmt team där vi hjälper och stöttar varandra för att ständigt utvecklas. Arbetskulturen andas kreativitet, positivitet, nytänkande samt framåtanda och vi värdesätter vidare att det är högt i tak och främjar därför nya tankar och idéer.

Vi arbetar löpande med urval av kandidater, så se till att skicka in din ansökan så snart som möjligt! Tjänsten blir tillsatt när vi har hittat rätt kandidat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sandra Sjölander
+46 736 860 515
Linda Johansson
+46 760819376
Sofia Strid
0762967093

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Swedish for Professionals Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön + provision
  • Heltid Fast anställning tills vidare
  • Publicerat: 22 januari 2019

Besöksadress

Åsögatan 165, Stockholm
None

Postadress

Åsögatan 165
Stockholm, 11632

Liknande jobb


Account Manager

Account Manager

22 november 2024

Account manager

22 november 2024

Teknisk säljare - Trollhättan

Teknisk säljare - Trollhättan

12 november 2024