OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Didac är en av de mest erfarna leverantörerna av e-learning och tillhörande tjänster på den skandinaviska marknaden. Huvudkontoret ligger i Oslo och Made for Sales har nu fått i uppdrag att rekrytera en Account Manager med placering i Stockholm. En spännande roll där du tillsammans med Country Manager Sverige bearbetar den svenska marknaden. Här får du använda din entreprenöriella ådra och vara med och bygga en ny verksamhet i ett redan etablerat företag.
I rollen som Account Manager kommer du att spela en mycket viktig roll för Didacs fortsatta tillväxt. Didacs marknad är starkt växande och bolaget är väl etablerat med sina drygt 15 år i Norge – den fortsatta marknadspotentialen är mycket stor. Du trivs med att bryta ny mark där du erbjuder dina kunder en lösning som skapar både värde och nytta.
Huvudfokus i rollen ligger på nykundsförsäljning där kunderna framförallt utgörs av större företag i många olika branscher. Rollen innebär även affärsutveckling – där du bidrar med tankar kring konceptualisering och paketering ut mot marknaden. Du skapar systematiskt och drivet ett kontaktnät hos dina kunder där du oftast kommunicerar med HR-chefer, Utbildningsansvariga och IT-chefer. I rollen ingår också till viss del att utveckla befintliga kunder.
Vi söker dig med minst tre års erfarenhet av framgångsrik B2B-försäljning. Ditt sätt att sälja utmärks av starkt kundfokus och affärsdriv, värdeskapande och långsiktigt relationsbyggande. Rollen passar dig som har ett tekniskt intresse och är bekant med systemförsäljning sedan tidigare. Har du erfarenhet av kompetensutveckling, projektledning och/eller Saas-lösningar ser vi det som meriterande. Du drivs av entreprenörskapet i kombination med att göra affärer, samt tycker kompetensutveckling och att utveckla både människor och företag är både viktigt och roligt.
Vi förutsätter att du är nyfiken, initiativrik och har en väl utvecklad struktur i ditt säljarbete. Du motiveras av att få vara med på en tillväxtresa, bygga vidare på ett starkt varumärke och ta marknadsandelar – skapa tillväxt!
Du erbjuds en spännande roll hos Didac som har en mycket stark position på den nordiska marknaden. Den svenska marknaden har mycket stor potential och i rollen som Account Manager ges du möjlighet att tillsammans med Country Manager Sverige spela en nyckelroll i att utveckla och bygga den svenska marknaden. Rollen innebär stor frihet under ansvar – i ett företag som präglas av hög kompetens och ambitionsnivå, glädje, positivitet och engagemang. Beslutsvägarna är korta och du ges därmed stor möjlighet att påverka både arbetssätt och erbjudande.
Didac riktar sig framförallt till stora företag och här får du möjlighet att knyta kontakt med, och arbeta nära, några av nordens största bolag, där de lösningar du erbjuder bidrar med stort värde som skapar ökad effektivitet och lönsamhet.
Känns den här rollen helt rätt för dig? Välkommen med din ansökan – urval sker löpande.
Efter att ha utvecklat av e-learningtjänster för nordiska företag i drygt 15 år har Didac en mycket bred kompetens inom de flesta områden som rör e-learning. Didacs kunder återfinns i olika branscher och använder sig av Didacs kompetens på olika sätt. Gemensamt för de flesta är att de använder sig av det webbaserade utbildningsverktyget för produktion, distribution och uppföljning av utbildningsaktiviteter. Med hjälp av Didacs verktyg kan kunderna utveckla allt från små webbaserade utbildningssekvenser till kompletta utbildningsprogram. Didac hjälper till med design och byggnation av företagsinterna akademier – i hela processen från produktion av innehåll till distribution, genomförande och uppföljning. Didacs erfarenhet från en rad stora företa i Skandinavien är unik. Läs om Didac på www.didac.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Sophie Adamsson
0737795249
Ida Ekendahl
0737795249
Ida Ekendahl
Fredrik Alfthan