Account manager

Arbetsbeskrivning

Swedish Recruitment är ett svenskt rekryteringföretag som har specialiserat sig på rekrytering av skandinaver till den europeiska arbetsmarknaden. Vår kund är ett multinationellt företag inom Business Intelligence Software med över 40 000 kunder över hela välden.De jobbar med ett världsledande applikationsföretag och mot små och medelstora kunder.Erbjudandet är en världsledande mjukvara, oöverträffad kunskap och värdeökande tilläggstjänster.Företaget söker nu en person till sitt kontor i Dublin, Irland. Inom teamet ansvarar ni för försäljning av supporttjänster och för att kunden förlänger sitt nuvarande avtal.Tjänsten innebär ett tätt samarbete med interna account managers, support teknikers, Säljare och marknadsavdelningen. Ansvarsområden - Nå och överträffa de mål som har satts upp för att sälja supportavtal till befintliga kunder.Du säljer olika paket och även tilläggstjänster via telefon. - Skapa relationer med nyckelkunder som är namngivna eller inom affärsområden (Bransch/Omsättning /Land) - Förhandla med kunden angående underhållspriser, samtidigt som du har i åtanke att öka vinsten. - Hitta affärsmöjligheter genom att identifiera nyckelpersoner hos kunden, arbeta med framförhållning - Upprätthålla bra kontakter med samarbetspartners angående ärenden eller frågor som rör försäljning av underhåll på deras produkt. - Följa uppsatta rutiner för att kunna förnya avtal genom att använda interna verktyg. Kännetecken Kundfokuserad - uppvisar alltid en vilja att hjälpa kunden att nå sina mål.Fu jobbar förebyggande, ansvarsfullt och du fokuserar på att upptäcka, förutse och möta kundens behov. Resultatåtagande - når och överträffar de mål som gemensamt har satts för dig som individ och ditt team.Du drivs av att prestera bra. Kommunikativ - Förmedlar på ett tydligt sätt dina tankar, concept och känslor - bade verbalt och skriftligt.Lyssnar gärna på andras åsikter. Samarbete och lagarbete - arbetar tillsammans med andra för gemensam framgång. Erfarenhet Vi tror att du är en flerspråkig person som har jobbat I några år med försäljning I en kundfokuserad omgivning.Tjänsten kräver att du är organiserad och entusiastisk person som kontinuerligt strävar mot att utvecklas.Du kommer att jobba inom ett team där det är viktigt att alla ställer upp för varandra samtidigt som du måste ta ansvar för dina egna säljmål.Det är viktigt att du känner dig bekväm med att sälja via telefonkontakter. Du kommer att jobba i ett dynamiskt och positivt multinationellt team. Ersättningspaket - Grundlön och provision, total nivå beror på erfarenhet - Privat pensionsförsäkring - Privat sjukförsäkring - Privat Tandförsäkring - Livförsäkring Vi rekryterar löpande till denna tjänst, så skicka in en engelsk version av din CV omgående. Vi ser fram emot din ansökan! För mer informtion, eller för att söka tjänsten, besök vår hemsida: http://www.swedishrecruitment.com

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SWEDISH RECRUITMENT
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 25 augusti 2008
  • Ansök senast: 24 september 2008

Liknande jobb


30 november 2024

Kundansvarig - Säljare

Kundansvarig - Säljare

29 november 2024

Account Manager B2B

Account Manager B2B

29 november 2024

Sales Project Manager till TGW i Mölndal!

Sales Project Manager till TGW i Mölndal!

29 november 2024