OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hill-Rom är en världsledande medicinteknisk koncern som finns i 80 länder och har 6500 anställda.Sedan hösten 2008 ingår det svenska patientlyftsföretaget Liko i koncernen.I Sverige och Norden möter vi kunderna med en gemensam organisation.Inom koncernen utvecklar, tillverkar och marknadsför vi medicinteknisk utrustning, i huvudsak patientsängar, tryckavlastande madrasser, personlyftar och lyftselar för användning vid sjukhus, äldreboenden och inom hemvård.Vårt nordiska huvudkontor är placerat i Luleå och vi har lokalkontor på åtta platser i Sverige, inom denna del av vår verksamhet arbetar ca 50 personer.Läs mer på www.hill-rom.se och www.liko.se Account Managers, Stockholm och Göteborg Som Account Manager för Hill-Rom och Liko ansvarar du för kundbearbetning, marknadsföring och försäljning av våra produktlösningar inom affärsområdet Acute Care/Sjukhus i ditt geografiska distrikt. Du ska även förmedla kunskap och hålla utbildningar kring de unika lösningar vi erbjuder. Vi söker dig som arbetat med försäljning tidigare samt ser gärna att du har någon form av klinisk kompetens/erfarenhet.Har du även erfarenhet från upphandlingar är det ett plus.Du har en fallenhet för att etablera kontakter och skapa goda relationer med människor samtidigt som du är affärsmässig och professionell i dina möten med kunder.Vi erbjuder ett gediget internt utbildningsprogram som du kommer att genomgå.I Sverige erbjuder vi våra kunder en unik närhet genom våra åtta Kompetenscenter på strategiska orter i landet.Vid våra Kompetenscenter har vi samlat Account Managers, servicetekniker, show-room med utbildningslokaler, lagerhantering och andra viktiga funktioner för att erbjuda helhetslösningar till våra kunder.Vi ska nu förstärka våra Kompetenscenter i Stockholm och Göteborg, där de två tjänsterna som Account Managers är placerade. Tjänsten innebär ett stort eget ansvar och det är viktigt att du är självgående samtidigt som du är en tydlig lagspelare som gärna samarbetar med andra.Du ingår i säljteamet för Acute Care/Sjukhus tillsammans med kollegor från våra andra Kompetenscenter och affärsområden runt om i landet.Vi värnar om att skapa en god värdegrund inom företaget och det är viktigt att vi delar samma uppfattning kring samarbete, ansvar, etik och inte minst motivation och servicevilja. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provanställning, tillträde så snart som möjligt eller enligt överenskommelse.Låter det här intressant?Din skriftliga ansökan vill vi ha senast 27 december.
Kontaktpersoner på detta företaget
Service Manager Per Axelsson
070-5782011
Personalchef Jonas Jones
0920-474715