OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Mobis Parts Europe ansvarar för distributionen av reservdelar och tillbehör till KIA och Hyundai i Europa.Huvudkontoret är beläget i Belgien, och i dagsläget återfinns distributionscentra i Belgien, Tyskland, England, Spanien och Sverige.Det svenska distributionscentrat etablerades i Jönköping år 2008 i syfte att korta ledtider och därigenom erbjuda bättre service till cirka 500 återförsäljare i Norden och Baltikum.Läs gärna mer om företaget på www.mobis.co.kr.Från och med sommaren 2010 drivs ett försäljningskontor för Norden och Baltikum i Upplands Väsby och till detta rekryteras nu ytterligare en Account Manager.Som account manager för Mobis Parts Europe har du ett övergripande ansvar för ett antal av företagets kunder i Norden och/eller Baltikum.Du rapporterar direkt till försäljningschefen i Upplands Väsby, har ett nära samarbete med övriga account managers på försäljningskontoret samt med kollegorna på distributionscentrat i Jönköping. Huvudsakliga uppgifter är att - Skapa och upprätthålla goda relationer med kunderna i syfte att göra deras arbete enkelt och smidigt i samarbetet med Mobis Parts Europe samt naturligtvis nå uppsatta försäljningsmål - Kontinuerligt analysera dina kunder och marknader utifrån ett ekonomiskt och marknadsmässigt perspektiv - Rapportera t ex försäljning, prognoser, analyser från respektive kund/marknad till ledningen - Genomföra marknadsaktiviteter (såväl egna, lokala som centralt anpassade) tillsammans med kunderna i respektive land.Tjänsten innebär resor med en del övernattningar.Antalet resdagar uppskattas till ca 20/år.Vi söker dig som har haft kund- och försäljningsansvar tidigare och har hunnit skaffa dig både livs- och arbetslivserfarenhet.Vi ser gärna att du har erfarenhet från eftermarknadsarbete i bilbranschen eller närliggande bransch.Det är ett krav att du behärskar engelska i både tal och skrift.Du har goda kunskaper i Office-paketets programvaror, främst Excel och Power Point.Som person är du flexibel, analytisk och har förmågan att både se helheten och detaljer.Du är en positiv person som har lätt för att anpassa dig och omprioritera när så behövs.Du ser fram emot att jobba i ett bolag som är oerhört framgångsrikt och satsande och där det finns stora möjligheter till egen personlig utveckling.Registrera ditt CV och sök tjänsten på www.acconia.se senast den 21 november.
Kontaktpersoner på detta företaget
Executive Rekryteringskonsult Anders Roman
036-7701512