OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Avida is a credit-market company under the supervision of Finansinspektionen. Avida offers financial solutions to businesses through invoice finance, collection and invoice administration. Avida also provide personal loans and a saving account covered by the state guarantee of deposits. Avida has around a 110 employees and has offices in Stockholm, Oslo and Helsinki.
Avida är ett kreditmarknadsbolag som sedan starten 1983 erbjuder enkla och moderna finansiella lösningar och tjänster för privatpersoner och företag i Sverige, Norge och Finland. Vi är idag cirka 120 anställda, med huvudkontor i centrala Stockholm samt filialer i Oslo och Helsingfors. Vi är en snabbt växande aktör på finansmarknaden och har fått utmärkelsen DI Gasell tre år i rad, vilket bevisar att vi vet hur lönsam tillväxt skapas. Vi vill skapa nöjda kunder genom innovativt tänkande, tekniskt kunnande i framkant, samt inte minst engagerade, kompetenta och erfarna medarbetare.
Som bolag erbjuder Avida dig en fartfylld, positiv och prestigelös arbetsmiljö där beslutsvägarna är korta och kommunikationsstrukturerna är okomplicerade. Vidare präglas miljön av frihet under ansvar, arbetsglädje, initiativrikedom och engagemang, med möjlighet att vara med och påverka på riktigt. Hos Avida spelar alla en stor och viktig roll i bolagets framgång och vi gör den här resan tillsammans som ett team. Du kommer att vara omgiven av härliga kollegor och vi genomför många roliga gemensamma aktiviteter.
Är du vår nya Account Manager?
Vi söker nu en account manager till vårt företagsteam. Tjänsten innebär att du har ett helhetsansvar för kund och affär där du kombinerar försäljning med rådgivning inom våra finansiella tjänster mot företag.
Dina arbetsuppgifter kommer huvudsakligen bestå av att
• driva affärerna självständigt från bokning, planering och genomförande av kundbesök till avslut
• förstå och analysera de potentiella kundernas affär och behov, för att kunna presentera en helhetslösning inför kreditbeslut
• skapa och arbeta med ett strukturerat säljarbete
• bygga och vidareutveckla långsiktiga kundrelationer
• upprätta och presentera kredit PM
• ha ett nära samarbete med övriga avdelningar, främst kreditavdelningen
Tjänsten är en heltidstjänst med placering på Avidas huvudkontor på Södermalm, Stockholm. Tjänsteresor förekommer inom Sverige.
För att trivas och lyckas i rollen
• motiveras och drivs du av att göra affärer och skapa nöjda kunder samt att arbeta mot uppsatta resultatmål
• har du god kunskap och förståelse för rådgivning och finansiering till företag
• har du en stark egen motor och är målfokuserad
• är du relationsskapande och förtroendeingivande och sätter kunden i fokus
• är du flexibel och anpassningsbar i en föränderlig miljö
• har du 2-5 års erfarenhet inom bank/finans och har arbetat med företagskunder
• har du ekonomisk utbildning
• har du professionell färdighet i engelska och svenska både i tal och skrift
• har du dokumenterad erfarenhet från försäljning inom B2B
• har du erfarenhet av factoring (meriterande)
Intresserad?
Varmt välkommen med din ansökan senast den 31 aug 2020. Vi tillämpar löpande urvalsprocess och tjänsten kan därför tillsättas innan sista ansökningsdag.
Har du frågor om tjänsten kontakta Adam Tapper, tel: 073-922 06 22 eller epost: adam.tapper@avida.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Zanetta Sjöberg
0856420145