OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nya Ekonomikompetens består av duktiga, kommunikativa människor. Ekonomer som kombinerar modern teknik och effektiva processer med kundnära affärsrådgivning.
Tack vare vårt sätt att arbeta och leverera till våra kunder har vi en Nöjd-Kund-Index på 9,67 (skala 0-10). Det gör att efterfrågan på våra tjänster hela tiden ökar. Samtidigt är vi måna om att nå ut till ännu fler genom att skapa kännedom om fördelarna med att t.ex. outsourca företagets ekonomifunktion till just oss på Nya Ekonomikompetens. Det är här Du kommer in i bilden.
Dig vi söker
Vi söker Dig som tycker om service och är mån om nöjda kunder. Partnerskap. Du är kvalitetsinriktad och förtroendeingivande. Du har ett bra tempo och mycket energi. Lyser upp rummet när du kommer – inte när du går. Din goda sociala förmåga, där du både lyssnar och presenterar, gör att du trivs med att skapa och bibehålla goda relationer.
Vi lägger stor vikt vid Din personliga lämplighet. Genom ett positivt och engagerat förhållningssätt är Du en god ambassadör och lagspelare såväl internt som externt. Prestigelös. Du har god förmåga att effektivt driva ditt arbete och Dina projekt framåt. Proffsig.
Arbetsuppgifter
Du kommer primärt att jobba med generering av nya kunder till företaget. Genom hela säljprocessen från prospektering till att skicka offerter, stänga affärer såväl som att vara med och följa upp att alla kunder är nöjda.
Hos oss får Du en tjänsteportfölj som är relativt enkel att sälja så snart Du skapat möjlighet att få berätta och offerera till ett företag eller en organisation. Produktportföljen innefattar outsourcing av ekonomi, redovisning och löner såväl som ekonomiadministrativa projektengagemang. Det krävs förstås ändå att Du är villig att göra jobbet och att Du är målfokuserad.
Våra kunder är enmansföretag såväl som noterade koncerner. Du ansvarar för att i samtal med potentiella kunder, kartlägga befintliga behov för att sedan lägga fram ett förslag om erbjudande utifrån det unika behovet.
Del av vårt team
På Nya Ekonomikompetens är Du i högsta grad del av vårt team. Med en drivkraft och stimulans i att möta och samverka med andra människor, samtidigt som Du snabbt växlar om och fokuserar på Dina egna uppgifter, passar Du vårt arbetssätt. Vi erbjuder stor frihet under ansvar, har högt i tak och trivs på jobbet. Det är därför viktigt att Du är självgående och tar ansvar.
Vissa delar har Du med dig, andra delar utvecklar Du tillsammans med oss:
God övergripande förståelse för redovisnings- och ekonomiprocesser
Erfarenhet av olika ekonomi- och affärssystem på marknaden
Förståelse för tjänsteförsäljning B2B och drivs av att skapa kundrelationer
Lätt för att förstå och sätta dig in i digitala hjälpmedel
Agerar lösningsorienterat baserat på kundbehov
Tillsammans gör vi det lönsamt för kunden att anlita Nya Ekonomikompetens. Baserat på Resultat, Nytänkande, Kvalitet och Lösningar. Allt kryddat med glädje och respekt för varandra.
Kamratskap & aktiviteter
Vi tycker att det är jättekul om Du även gillar att ta en after work någon gång, nätverka och umgås med oss andra. Kanske hänga i en fjällstuga eller annan typ av kick off. Glädje och gemenskap. Hos oss måste Du även gilla fysisk träning eftersom vi tränar tillsammans varje vecka (på arbetstid). Alla har också årskort på gym.
Klart du skall söka
Känner Du att vår beskrivning passar dig? Kontakta oss med följande:
Ansökan skall vara digital skickad till mailadressen nedan
Kort beskrivning av Dig själv (max 1/2 A4-sida)
CV (komplett)
Gärna foto på Dig själv
Bostadsort Karlstad närområde. Körkort m tillgång till bil.
Ange (ca) löneanspråk
Tjänsten är en heltidstjänst och stationerad i moderna lokaler i Karlstads fantastiska Inre Hamn. Vi går igenom urvalet löpande (självklart helt konfidentiellt) och annonseringen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Märk Din ansökan med "Account Manager". Maila ansökan till info@nyaek.se.
Varmt välkommen med Din ansökan till oss!
Nya Ekonomikompetens etablerades hösten 2017 och omsatte 2018 ca. 2,5 msek. Under 2019 mer än dubblerade vi omsättning & verksamhet och är f n +10 anställda. Vår arbetsplats är fantastiska & fräscha Karlstad Business Center. Mitt i Värmlands hetaste affärsområde Karlstads Inre Hamn.