Account Manager

Account Manager

Arbetsbeskrivning

Drivs du av att skapa förutsättningar, affärer och sammanhang?
Vill du arbeta med att sälja in Nordens bästa tjänster inom e-handel och paket till företag? Drivs du av högt uppsatta individuella mål och vill arbeta i en expansiv bransch? Nu söker vi på Bring en Account Manager som arbetar med nyförsäljning och prospektering inom SME-segmentet och säljer hela vår tjänsteportfölj!
Hur ser din dag ut?

Som Account Manager är du på ständig jakt efter nya affärsmöjligheter! Du arbetar med uppsökande försäljning i Skåne, utifrån ditt tilldelade distrikt, är ofta ute på kundbesök och hanterar leads. Det är sedan du som utarbetar offerten genom att kalkylera priser och ta fram kreativa och nytänkande lösningsförslag. Slutligen förhandlar du och skriver avtal med kunden. Din tjänst innehåller även viss avtalsadministration och dokumentering i CRM-system. Din huvudsakliga placering är på vårt kontor i Malmö. Din arbetsdag styr du till stora delar självständigt, men med stöd av kompetenta och drivna kollegor. Vi arbetar mot uppsatta aktivitetsmål inom exempelvis mötesfrekvens, nyförsäljning och merförsäljning, och din lönemodell består av en fast månadslön med ett incentive.
Ditt team
Du kommer ingå i ett team om två Key Account Managers och tre Account Managers inom region syd och rapportera till Sales Manager South. Tillsammans bygger teamet hållbara och sunda affärer som bidrar stort till vår gemensamma tillväxt.
Tillsammans stöttar och pushar vi varandra både inom teamet och inom övrig försäljningsorganisation. Du kommer även samarbeta och arbeta nära andra delar av Bring, bland annat vår ekonomiavdelning och logistiker som ger support gällande de tekniska lösningarna.

Din formella bakgrund
Minst 3 års erfarenhet av försäljning inom B2B
Erfarenheter av behovsanalyser, uppsökande kundbearbetning och en bevisad förmåga att dra affärer i land
God kompetens inom CRM-system och MS-Office.
B-körkort
Behärskar svenska och engelska på en flytande nivå i tal och skrift

Meriterande faktorer
Erfarenhet av försäljning inom transport- och/eller logistikbranschen
Starkt kontaktnät i Skåne-regionen
Flerspråkighet

Personliga egenskaper

I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Kandidaten vi söker efter är en utmärkt relation- och nätverkskapare med förmågan att generera värde för såväl kunder som interna kontaktytor. Du har en naturlig fallenhet för förhandlingar och stänger affärer där både Bring och kund är i fokus. Du har en gedigen förståelse för goda och sunda affärer och driver ditt säljarbete utifrån struktur och engagemang. Med din erfarenhet inom försäljning skapar du förtroende hos kunderna och din starka sociala kompetens gör det möjligt att kommunicera med olika människotyper.
Varför Bring?
Ett arbete i en expansiv koncern som sätter hälsa, miljö och säkerhet högt på agendan och där det finns goda möjligheter till personlig utveckling. Vi är en utmanare i en bransch som befinner sig i kraftig utveckling och förändring. Det gör att vi som koncern ständigt behöver förbättra och anpassa oss efter nya utmaningar, önskemål och krav som ställs på oss – varje dag. Genom att ta ansvar, spela för laget och ständigt vilja mer, jobbar vi hårt för att göra vardagen enklare och världen mindre för våra kunder. Det är det som präglar oss i vårt dagliga arbete och vår arbetskultur.

Omfattning och placering
Tjänsten är förlagd på heltid med tillträde under Januari 2021, alternativt enligt överenskommelse. Vi tillämpar 6 månaders provanställning innan tjänsten övergår i en tillsvidareanställning. Placeringen är på Brings kontor i Malmö på Bjurögatan 15.

Skicka in din ansökan redan idag!
Bring fokuserar på personlig mångfald som en naturlig spegling av hur samhället ser ut. Ansökningarna hanteras löpande och vi kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdatum (22/11/2020), så skicka in din ansökan redan nu.
Om du har frågor kring tjänstens karaktär kan du kontakta Mikaela Malmström, Sales Manager South, på Mikaela.Malmstrom@bring.com.

Frågor kopplade till rekryteringsprocessen hänvisas till Jakob Ingemansson, Rekryteringsansvarig, via 073-1462330 eller jakob.ingemansson@bring.com.
Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bring Express Sverige AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 26 oktober 2020
  • Ansök senast: 22 november 2020

Besöksadress

Bordsvägen 3
None

Postadress

None
JÖNKÖPING, 55652

Liknande jobb


23 december 2024

23 december 2024

23 december 2024