OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Rajapack är ett av Sveriges snabbast växande bolag inom emballage och behöver förstärkning för att ta bolaget till nästa nivå.
Rajapack AB är en del av franska Raja Group som grundades 1954 och som idag är den ledande europeiska distributören av emballage. Med 4500 anställda finns koncernen representerad i 19 europeiska länder och hjälper över 2 000 000 kunder varje dag.
Rajapack i Sverige befinner sig på en spännande resa på den svenska marknaden och siktar mot att bli ledande även här! Vi har kunder i alla branscher och med hjälp av våra fyra försäljningskanaler (katalog, internet, telefon och fältförsäljning) skall vi fortsätta att expandera snabbt.
Vi påstår att vi är emballagebranschens mest spännande start-up. Vill du vara med på resan?
Vi erbjuder
Utöver lön och kvartals bonus erbjuder vi en miljö med framgångsrika och resultat drivna människor.
Hos oss på Rajapack präglas vardagen av tydliga värderingar. Då vi är ett snabbt växande företag är initiativ, framåtanda, kamratskap, lojalitet och ett stort engagemang viktiga för oss.
Vi gillar att utmana och vågar gå vår egen väg. Det gör vi tack vare modiga medarbetare som sporras av stora mål.
I rollen som Account Manager har du en strategisk roll i att driva försäljningen mot RAJAs viktigaste B2B kunder (företag, organisationer, myndigheter…). Du kommer du att arbeta självständigt med relationsskapande försäljning.
Din största uppgift är att upprätthålla goda affärsrelationer som skapar lönsamhet för såväl din kund som för RAJA. Du arbetar löpande med prospektering samt att utveckla försäljning med kunder i din portfolio/region. För att säkerställa en framgångsrik affärsrelation ser du till att kunden känner sig trygg, att deras förväntningar möts och att deras behov uppfylls.
Som Account Manager arbetar du för att förstå kundens unika behov, och anpassar dem till de produkter, tjänster och lösningar som RAJA erbjuder.
Du identifierar nya affärsmöjligheter, vilket kan leda till merförsäljning, samt utvecklar befintliga lösningar för dina kunder.
Vi tycker det är också viktigt att du säkerställer högsta möjliga kundnöjdhet. Detta kan innebära att identifiera och lösa eventuella problem som kan uppstå.
Du har ett tydligt försäljning- och resultat mål och ansvarar för runt 180 kunder i din region
Vi tror att en normal arbetsvecka är du ute och besöker våra kunder 4 dagar samt sköter dina administrativa uppgifter 1 dag i veckan.
Du är:
Uthållig med att driva långsiktiga affärer samtidigt som du har förmåga att få avslut i dina affärer.
En entreprenör som har en ambition och fallenhet för att utveckla befintliga kunder samt är intresserad av att skapa nya affärsrelationer.
Teamspelare : för dig att arbeta i team är en självklarhet och genom att vara kommunikativ, strukturerad, drivande, prestigelös skapar du goda förutsättningar att driva affärerna på en professionell nivå.
Resultatfokuserad, engagerad, självgående och produkt intresserad.
Krav :
Minst 5 års erfarenhet av försäljning B2B inom distribution (erfarenhet av emballage/kontorsmaterial är ett plus)
Goda kunskaper i Officepaketet samt jobbat i CRM system (Super Office är ett plus) och förstår vikten av det
Flytande svenska och goda kunskaper i engelska, i tal och skrift.
Erfarenhet av Business Central eller Navision är ett plus