OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Bahnhof är en ledande internet- och telekomoperatör som tillhandahåller bredband och säkra molntjänster för både företag och privatpersoner. Just nu expanderar vi kraftigt på flera områden, och därför söker vi en skicklig account manager som vill följa med oss på vår resa!
Vi vänder oss till dig som är ny i yrket. Kanske jobbar du idag inom servicebranschen men vill prova dina vingar inom B2B med Sveriges största företag som kundgrupp? Det viktigaste för oss är att du har rätt personlighet. Att du är motiverad och vill utvecklas tillsammans med ett av landets bästa säljteam och Sveriges nöjdaste kunder.
Om tjänsten
Att vara en account manager innebär mycket eget ansvar. Du planerar själv in dina kundmöten, skriver egna avtal och tar stora affärer hela vägen till avslut. Om du är rätt person sporras och inspireras du av att vidareutveckla ditt arbetssätt och komma på nya säljmetoder. Arbetet är krävande, men det ger dig också frihet att själv planera och anpassa din arbetsdag. Du är en driven, ansvarsfull, positiv person med en förmåga att tänka ut nya lösningar och vill ständigt lära dig nya saker.
Vad är försäljning för oss?
För Bahnhof handlar försäljning om att förtjäna människors förtroende för att sedan kunna göra affärer med dem. Att bygga förtroende tar tid, men det kan förstöras snabbt.
Vad menar vi med att förtjäna förtroende?
Affärsetik är avgörande. Det innebär att vi genuint intresserar oss för möten med olika människor och deras behov av våra tjänster. Vi säljer tjänster och lösningar som våra kunder behöver, samtidigt som vi strävar efter lönsamhet. Vi håller vad vi lovar, kommunicerar tydligt och ser alltid till att överträffa våra kunders förväntningar genom att leverera kvalitet.
Arbetsuppgifter
Administrativa uppgifter
Bearbetning av kunder
Mötesbokning
Presentation
Avtalsskrivning
Kundvård
Kunskapskrav
God problemlösningsförmåga
Initiativförmåga och framåtanda
Hög social kompetens
Förmåga att upprätta och bibehålla relationer
God kommunikationsförmåga i svenska och engelska, i både tal och skrift
Lön
Fast grundlön + provisionsbaserad ersättning.
Placering
Ditt arbete kommer att utgå från Bahnhofs huvudkontor på Sveavägen i Stockholm.
Ansökan
Mejla ditt CV och personliga brev senast 8/7 till jobb@bahnhof.net med rubriken ”Account manager Stockholm” där du berättar:
Varför du vill arbeta med försäljning på en hög professionell nivå
Vad försäljning är för dig
Hur du skulle förklara god affärsetik
Eventuella frågor hänvisas till Albin Skans, Säljledare Bahnhof.
Mejl: albin.skans@bahnhof.net
Mobil: 072-055 32 60
Vi undanber oss vänligt men bestämt all kontakt från bemannings- och/eller rekryteringsföretag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Utvecklingschef Thomas Akervall
076-1110121
Utvecklingschef Thomas Akervall
076-1110121
Försäljningschef Pernilla Arensparr
076-1110100
VD Jon Karlung
0761110160
Chef Leverans & Företagssupport Joel Holmberg
Nätchef Andreas Lundin
076-1110131
Leveranschef Joel Holmberg
076-1110136
Ekonomichef Malin Svensson
0761110192
Försäljningschef Erik Kullander
Affärsområdeschef Peter Lysén
076-1110151