Account Manager - Best Transport

Arbetsbeskrivning

Drivs du av att arbeta med försäljning? Får du en kick av att nå uppsatta mål, och att alltid ge det lilla extra? Har du dessutom tidigare erfarenhet av att arbeta med försäljning mot företag inom retail och e-handel och är redo för en ny utmaning? Då har vi jobbet för dig!

Vilka är vi?
Sedan starten 1976 har Best utfört miljontals transportuppdrag inom bud och distribution, IT-logistik och hemleveranser. Idag möjliggör vi hemleveranser till ca 12 miljoner invånare i Sverige, Norge och Danmark. Vår tjänst riktar sig främst till e-handlare som med hjälp av våra transporttjänster vill ta konsumentupplevelsen till nästa nivå. Tillväxttakten inom hemleverans är stor på en marknad som i Sverige växer med ca 15-17% per år (pre covid).

Företaget består av ett flertal affärsområden i Sverige, Norge och Danmark. Målgruppen är bred och omfattar kunder inom vitt skilda branscher och av varierande storlek. Best erbjuder sina kunder en unik tillgänglighet och flexibla logistiklösningar och är idag är en marknadsledande aktör inom snabba transport- och logistiklösningar inom såväl företags- som konsumentleveranser. Vi driver på utvecklingen i branschen!

På vår arbetsplats ska du som jobbar växa, ha kul men framförallt - du ska vara dig själv! På Best är vi eniga om att mångfald är en nyckel till framgång och att vi får en roligare arbetsplats när vi som arbetar tillsammans har olika bakgrund. Vi erbjuder dig en fartfylld och trevlig arbetsplats i en organisation med stort driv där det finns stora utvecklingsmöjligheter. Best har kollektivavtal med Biltrafikens Arbetsgivareförbund.

Om tjänsten:
Best Hemleverans är en marknadsledande logistiktjänst för e-handeln i Norden med fokus på snabba och bekväma leveranser hem till konsumenter. Vi är i en snabbväxande bransch med högt tempo där ständig utveckling och nya behov uppstår. Som säljare ska du skapa och utveckla nya kundrelationer samt bedriva en lönsam försäljning inom affärsområdet hemleverans. Tjänstens omfattning består av planering och genomförande av kundbesök, prospektbearbetning, offert-/avtalsskrivning till långsiktig och lönsam utveckling av våra affärer - nya som befintliga. Försäljningsarbetet dokumenteras och följs upp i CRM-systemet Upsales.

Du ingår i ett säljteam med engagerade och kompetenta kollegor som gemensamt stöttar och sporrar varandra till att göra affärer i enlighet med våra ambitiösa affärsmål.

Om dig:
Som person är du serviceinriktad och brinner för försäljning. Du sätter alltid kunden främst och har en förmåga att tänka utanför boxen. Du tycker om att arbeta flexibelt för att möta kunders olika behov. Du drivs av att överträffa dina uppsatta mål och leverera resultat enligt företagets målbild. Vidare är det viktigt att du arbetar systematiskt och att du är noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt.

Detta stämmer också in på dig:

- Du har erfarenhet av att arbeta med försäljning
- Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift
- Du är van att arbeta i MS Office
- Du har körkort (behörighet B)


Vi ser gärna att du har yrkeserfarenhet inom området logistik, transport och försäljning till e-handels-företag.
Goda erfarenheter inom EDI-bokning, track&trace och andra transport- och logistiknära kunskaper ser vi som meriterande. Extra meriterande är om du tidigare arbetat i affärssystemet Opter.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Salesonomics
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 juni 2022
  • Ansök senast: 16 december 2022

Liknande jobb


21 november 2024

21 november 2024

Regionansvarig säljare till Malmstolen

Regionansvarig säljare till Malmstolen

26 november 2024