OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Svenska Cellulosa AktiebolagetSCA is a leading global hygiene and forest products company. The Group develops and produces sustainable personal care, tissue and forest products. Sales are conducted in about 100 countries under many strong brands, including the leading global brands TENA and Tork, and regional brands, such as Libero, Libresse, Lotus, Nosotras, Saba, Tempo, Vinda and Zewa. As Europe’s largest private forest owner, SCA places considerable emphasis on sustainable forest management. The Group has about 44,000 employees. Sales in 2015 amounted to approximately SEK 115bn (EUR 12.3bn). SCA was founded in 1929, has its headquarters in Stockholm, Sweden, and is listed on NASDAQ OMX Stockholm. For more information, visit www.sca.com
Introduktion
SCA är ett ledande globalt hygien- och skogsindustriföretag. Vi utvecklar och producerar hållbara personliga hygienprodukter, mjukpapper och skogsindustriprodukter. Försäljning sker i cirka 100 länder.
Vi söker nu en Key Account Manager till en av våra största dagligvarukunder i Sverige. Du kommer att arbeta med flera olika kategorier och varumärken – Libero inom babyvård, Libresse och Tena inom intimhygien samt Edet toalett- och hushållspapper.
Befattningen som Key Account Manager innebär att Du genom god analys, planering och implementering av kundspecifika planer, säkerställer att uppsatta försäljnings- och lönsamhetsmål uppnås. Du ansvarar för upprätthållande och utveckling av långsiktiga affärsmässiga kundrelationer.
Du kommer att vara en nyckelspelare i vår vision att bli Sveriges ledande leverantör inom dagligvaruhandeln.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som Account Manager E-commerce inom Consumer Goods Sverige är du ansvarig för att utveckla vår e-handelskanal i Sverige samt bearbeta våra icke DVH kunder. Du har det fulla affärsansvaret för att vi möter uppsatta mål och planer med kunden – och är själv drivande i själva genomförandet. Din ambition är att alltid ha en professionell och förstklassig relation med alla kunder och samtidigt säkerställa att interna intressenter är uppdaterade på sin roll och sitt ansvar i genomförandet av affärsplanen för kunden. Du ligger alltid på en mycket hög nivå vad gäller samarbete och kommunikation med alla relevanta parter.
Lönsamhetsansvar för dina kunder
Utveckla och upprätthålla strategiska affärsrelationer med kunder för att effektivt bygga våra varumärken
Driva uppdraget i dina kunders e-butiker genom tätt samarbete Category & trade marketing managers
Utveckla, implementera och följa upp specifika aktivitetsplaner för dina kunder
Driva avtalsförhandlingar vad avser sortiment, priser och konditioner samt säkerställa att de är i linje med vår övergripande produkt- och prisstrategi
Driva kategoriarbete hos kund tillsammans med våra Category & trade marketing managers
Värdera och göra kundprioriteringar och allokera resurser därefter
Generera information om och analysera kund- och konkurrentaktiviteter för att effektivt hantera möjligheter och hot
Aktivt arbeta med sortimentstyrning för att effektivt möta kundens behov och interna prioriteringar
Genomföra budget- och forecast arbete med fokus på volym och prisutveckling, följa upp affären hos din kund gentemot dessa och agera på avvikelser
Nyckelkompetenser
Vi söker Dig som testar nya vägar och får saker att hända! Du har erfarenhet från e-handelsförsäljning, marknadsföring och/eller annan kundnära verksamhet och du har en universitetsutbildning eller motsvarande. Tidigare arbete som kundansvarig och/eller inom dagligvarubranschen är meriterande.
Du är duktig på att nätverka och tycker om att bygga och utveckla relationer. Du arbetar proaktivt och är självgående och driven samtidigt som du är en lagspelare och återkopplar in i teamet. Du bör ha mycket god analytisk förmåga, affärssinne och vara duktig på att kommunicera.
Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift samt kan utnyttja Microsoft Office paketet. Vi ser gärna att du bor i och kan utgå från Göteborgsområdet. Körkort är ett krav. Tjänsten är delvis resande, i snitt 1-2 dagar per vecka.
Övrigt
I rollen som Account Manager E-commerce rapporterar du till KAM ansvarig för en strategisk kund, för Consumer Goods i Sverige. Placeringsort är Göteborg.
Om du har frågor är du välkommen att kontakta Consumer Goods Sales & Marketing Poia Jabbari: 031 746 10 33.
SCA avböjer vänligt men bestämt säljsamtal från rekryterings- och bemanningsfirmor samt säljare av platsannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
SCA Recruitment
TAM Lotta Thun
Sågverkschef Katarin Levin
HR-partner Devin Lincoln
HR-partner Marine Clappier
jobportal@sca.com
HR-partner Lotta Thun
jobportal@sca.com
HR-partner Marine Clappier
marine.clappier@sca.com
Talent Acquisition Assistant Manager Marine Clappier
noreply@sca.com
Talent Acquisition Assistant Manager Lotta Thun
Talent Acquisition Assistant Manager Devin Lincoln