Account Manager eMobility

Account Manager eMobility

Arbetsbeskrivning

E.ON är ett internationellt privatägt energiföretag. Våra 40.000 medarbetare över 13 länder arbetar dagligen för utvecklingen av tekniska innovationer och användarvänliga kundlösningar för den nya energivärlden. Vi är det första stora energibolaget som verkligen fokuserar på framtidens energilösningar genom våra tre affärsområden för smarta nät, förnyelsebar energi och kundlösningar.

Idag finns över 260 000 laddbara fordon i Sverige och marknaden växer snabbt, prognoser pekar mot uppemot 2 miljoner elfordon redan 2030. E.ON har varit en starkt bidragande del i elektrifieringsresan de senaste åren och kommer att accelerera. Att köra på el är hållbart, enkelt, ekonomiskt och riktigt roligt, vi gör det enkelt att köra elbil! Vill du vara med på resan mot ett mer hållbart transportsystem?

Om E.ON och din roll
Inom vårt team, eMobility Sales, tar vi hand om våra kund- och affärsrelationer för B2C- och B2B-lösningar inom laddinfrastruktur och emobilitet i Norden. eMobility Sales i Sverige består av 12 entusiaster som jobbar tillsammans med våra kunder och kollegor, och söker nu dig som vill bidra till elektrifieringen.

I din roll som Account Manager kommer du vara fokuserad på ett kundsegment där du har hand om hela säljprocessen - från prospektering till signerat avtal. Eftersom det är en bransch i tiden har vi en stor del inkommande kunder, så ditt arbete innebär kontakter med både nya och befintliga kunder där du skapar, presenterar och säljer in hållbara och attraktiva helhetslösningar. Din roll handlar både om att utbilda partners och återförsäljare samt försäljning direkt mot slutkund. Vi arbetar nära våra kunder för att utveckla och förbättra våra produkter och tjänster. Inom E.ON har du flera samverkansytor och arbetar särskilt nära Key Account Managers, affärsutvecklare och  produktutvecklare.

Du kommer att bli en del av ett nordiskt team och för den här rollen är Stockholm och Malmö möjliga placeringsorter. Tjänsten innebär resande och vi tror att genuina relationer är nyckeln till lyckade samarbeten med våra leverantörer, kunder och återförsäljare.

Vem är det vi hoppas vill bli våra nya kollega?
För att både ha kul på jobbet och lyckas i din roll som Account Manager tror vi att du har en bakgrund inom försäljning, gärna från energi, emobilitet, eller fastighetsbranschen. Däremot är vi öppen för att du kommer från en annan bransch och kan lära oss ett och annat. För oss är det mer värdefullt att du är målorienterad, vill göra skillnad på riktigt och vill utvecklas tillsammans. Vi hoppas att du har ett tekniskt intresse och är nyfiken på nya hållbara produkter.

Som person behöver du vara en nyfiken och initiativtagande person som tycker det är roligt att skapa affärsrelationer. Du är bekväm med att med att identifiera möjligheter samt att skräddarsy dina kunderbjudanden och är duktig på att analysera och utveckla dem till färdiga koncept.

Vi är ett sammansvetsat team som bryr oss om varandra och tycker om att ha kul på jobbet. För att trivas med oss är en ödmjuk och prestigelös inställning bra att ha. Vi är alla vinnarskallar och tycker det absolut bästa är när vi vinner tillsammans!

Välkommen att söka och var med oss på vägen mot ett hållbart samhälle! Sista ansökningsdatum är den 12 april och intervjuer kommer att inledas därefter.

För frågor om tjänsten, vänligen kontakta rekryterande chef:
Sara Östergaard, +46 72 2075392

För fackliga frågor, vänligen kontakta: 
Mats Ekblom, Unionen, +46 705 259188 
Carl-Johan Johansson, Akademikerna, +46 702 163611 
Michael Andersson, Ledarna, +46 705 250129 
Mats Lundberg, SEKO +46 730 499778

Sammanfattning

  • Arbetsplats: E.ON Energiinfrastruktur AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 mars 2022
  • Ansök senast: 12 april 2022

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024