Account Manager & Event Producer at Financial Hearings by Inderes

Account Manager & Event Producer at Financial Hearings by Inderes

Arbetsbeskrivning

Om oss
Financial Hearings grundades 1993 och har sedan dess vuxit och är idag marknadsledande producent av Investor Relations (IR) event i Norden. Våra professionella kommunikationstjänster för företagspresentationer innefattar, studio och distansproducerade, kvartalsrapporter och kapitalmarknadsdagar för börsbolag. Dessa produceras och streamas via vår egen eventplattform riktad mot kapitalmarknaden, investerare och finansiella medier.
Sedan 2022 är vi en del av Inderes Group, vilket innebär att vi kan erbjuda ett ännu bredare utbud av tjänster inom investerarkommunikation.
Du är en jämbördig medlem av teamet från första stund, eftersom våra team saknar hierarki och våra roller lever med tiden, enligt var och ens styrkor och intressen.
Vi uppmuntrar till initiativtagande och självutveckling i arbetet. Vi är en självstyrd organisation, som bygger på arbetstagarnas engagemang.
Här kan du läsa mer om hur vi fungerar:
Playbook (https://content.inderes.se/assets/c117cbc8-65f1-407c-b119-6eb99f4d2886)


Account Manager/Event Producer
Som Account manager/Event Producer kommer dina primära uppgifter vara att ha ansvar över flera samtidiga, parallella eventprojekt, utveckla interna processer samt försäljning. Detta innebär att du tillsammans med kunden planerar, organiserar och utför eventen både digitalt och på plats. Eventen kan vara allt från mindre kvartalsrapporter till stora bolagstämmor med hundratals gäster och ett nätverk av underleverantörer som du har full koll på. Du är inte rädd för att stå i rampljuset för att hjälpa din kund till bästa prestation.
Eventprojekten avslutas med uppföljning, utvärdering och fakturering.
För att passa i rollen behövs ett nära samarbete över teamgränserna internt, där projektledaren fungerar som huvudkontakt gentemot kunden och navet som kopplar samman alla delar av verksamheten.
Till exempel är samarbeten med vårat Tech Team och Design Team frekventa under event processerna för att slutproduktionen ska bli av så hög kvalité som möjligt.


Roll och ansvar
Skapa och upprätthålla kundrelationer
Kontakta potentiella nya kunder, försäljning
Offerera, budgetera och fakturera
Planera och utföra event
Kvalitetssäkring och merförsäljning
Delta i andra processer inom företaget baserat på dina styrkor och intressen



Vi söker dig som..
är redo att ta ditt nästa steg i karriären efter 3-5 år inom projekt hantering, B2B sälj, event management, account management, Investor Relations eller annat passande.
Kunskap inom stora events ses som ett plus (också utanför IR-marknaden)
har ett proaktivt förhållningssätt samt tar initiativ för att lösa utmaningar
är kommunikativ och beredd att ställa frågor samt hjälpa andra
tar ägarskap och ansvar för ditt arbete.



Vi erbjuder
En dynamisk arbetsplats där individen bär ansvaret för företagets samt egen utveckling.
Vi erbjuder en hög grad av flexibilitet där den anställde kan kontrollera arbetstiden efter eget schema samt även efter egna styrkor och intressen utforma delar av arbetsuppgifterna.


Ansökningsprocess
Om du tycker arbetsbeskrivningen och att vår Playbook passar in på dig, skicka då gärna din ansökan, inklusive ditt CV och ett personligt brev.


Plats: Från kontor och studio i centrala Stockholm men också, när möjlighet ges, att arbeta på distans.


Här kan du läsa mer om oss
https://b2b.inderes.com/
https://group.inderes.se/
https://financialhearings.com/
För eventuella frågor vänligen kontakta jonathan.hagman@financialhearings.com

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Financial Hearings AB, Svenska Stockholm
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 juni 2024
  • Ansök senast: 18 juli 2024

Postadress

Brunnsgatan 21 A 3TR
Stockholm, 11138

Liknande jobb


Meeting & Events Supervisor

21 november 2024

Affärsutvecklande projektledare

Affärsutvecklande projektledare

11 november 2024