OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ASKO stärker sin närvaro i Stockholmregionen och söker i samband med det en vass Account Manager till ASKO Professional för att öka medvetenheten om varumärket på den svenska marknaden. Om du är entusiastisk och har framåtanda, är bra på att samverka med andra och effektiv på att skapa relationer är det kanske dig vi söker.
Vad innebär tjänsten? Som ASKO Account Manager för B2B är du ASKOs ansikte utåt som ambassadör. Det innebär att du presenterar varumärket, både vid fysiska kundmöten och via telefon. Du fungerar som operativ nyckelperson och din främsta uppgift är att säkerställa produktexponering och produktkännedom hos återförsäljare och partners. Du ansvarar också för en kompetent introduktion av ASKOs professionella produkter för både befintliga och nya återförsäljare/partners. En annan uppgift är att skapa relationer till nya kunder. I din roll som Account Manager har du ett nära samarbete med Head of Sales och vår Country Manager hos ASKO Sverige.
Din roll innebär:
Planera och genomföra kundbesök
Presentera och sälja ASKO Professionals produktsortiment
Underhålla relationen till befintliga kunder
Skapa nya kundrelationer för din och ASKO Professionals portfölj
Hålla budget och uppnå både personliga och teamdefinierade mål
Ha koll på CRM-system. ASKO Professional använder Salesforce
Rapportera resultat i Salesforce
Arbeta en dag i veckan på en av våra kunders kontor
Resor varje månad
Samarbeta med lokala distriktschefer
Tjänsten kräver en del resor och du får därför tillgång till bil i tjänsten. Du besöker primärt återförsäljare och partners som ASKO samarbetar med. En del av tiden ägnas också åt planering och administrativa uppgifter. Övernattning på annan ort kan förekomma.
Vem söker vi? Vi söker en professionell, nyfiken och utåtriktad person som är fast besluten att skapa effektiva resultat och nå nya höjder med ASKOs varumärke. Du ska ha ett stort engagemang för dina säljuppgifter och inte vara rädd för en riktig utmaning. Den Account Manager vi söker ska också tänka kritiskt för att kunna fatta rätt beslut och samtidigt ha social kompetens som gör att man är uppmärksam och förstående gentemot kunder och partners. Vi ser gärna att du som person är inspirerande och har förmåga att att övertyga och motivera andra.
Du bör alltid vara hungrig att lära dig mer, utvecklas inom ditt specialområde och kunna använda ny information för att lösa aktuella och kommande problem. Samtidigt söker vi någon med en flexibel profil, som på ett effektivt sätt tar sig an förändringar och som kan bidra med nyskapande och kreativa lösningar.
Du ska ha följande kompetens:
Körkort klass B
3-7 års erfarenhet av B2B Account Management
Säljkompetens vad gäller potentiella kunder - också via telefon
Effektiv vad gäller att skapa och underhålla goda kundrelationer
Förmåga att arbeta med komplexa kunder och bidra med lösningar av hög kvalitet
Kan göra prognoser och beräkna lösningar i relation till egna nyckeltal
Är social och pålitlig
Är disciplinerad och kan planera din egen arbetsdag
Har god kunskap i MS Office-paketet
Van vid affärsresor varje månad
Pratar och skriver flytande svenska och engelska
Vad kan ASKO erbjuda? Hos ASKO får du möjlighet att arbeta med ett innovativt och exklusivt varumärke som skapar värde för våra kunder. Du kommer att bidra till att öka varumärkets aktivitet inom segmentet i Sverige. I din vardag träffar du återförsäljare, kunder och partners och får in en fot i en spännande och motiverande bransch. Här får du utveckla dina färdigheter inom försäljning, utveckling av relationer, tekniska kunskaper och B2B.
Du anställs hos Salemate Europe, i Lidingö, med omnejd.