Account Manager för Brings ombudsnätverk

Account Manager för Brings ombudsnätverk

Arbetsbeskrivning

Bring och Posten Norges gemensamma vision är att göra vardagen enklare och världen mindre. Ett led i detta kretsar runt att erbjuda högoktaniga logistiktjänster som rättar sig efter mottagarens preferenser.

I syfte att möta den ökande handeln på nätet och realisera vår tillväxtplan i Norden så etablerade vi under 2019 ett eget ombudsnätverk med över 1600 anslutna ombud i Sverige, vilket gett oss en enormt hög täckningsgrad genom hela landet. Nu har vi ett fundament att stå på där vi kan fortsätta utveckla både marknadsledande tjänster och digitala lösningar som möter slutkonsumentens önskemål vid e-handel. Detta ger oss optimala förutsättningar till att skapa Nordens bästa mottagarupplevelse för B2C-paket tillsammans med våra kunder.
Här kan du komma in! När en av våra medarbetare snart går på föräldraledighet öppnas möjligheternas portar för att ta emot en driven och engagerad person med säljbakgrund till vårt team. Häng på!
Om tjänsten
I ditt uppdrag ges du möjligheten att vara med att vidareutveckla våra kunders tjänster inom e-handel i Sverige genom att generera värdeskapande och långsiktiga relationer med våra blivande och befintliga ombud för distribution av e-handelsleveranser.
Här erbjuds du en omväxlande tjänst med frihet i ett offensivt företag i tillväxt. I rollen blir du den som driver och ansvarar för regionens utveckling och förvaltning av vårt ombudsnätverk. Här ingår du i ett team om ett 10-tal engagerade medarbetare som alla delar en stor inre drivkraft och ett gott kamratskap. Brings anslutna ombud finns över hela Sverige och våra Account Managers finns där de verkar.
Arbetsuppgifter:
Att inom ett geografiskt avgränsat distrikt ansvara för att rekrytera, förvalta och utveckla nätverket av ombud
Självständigt och i samråd med närmaste ledare prioritera och driva sina ombud för att nå aktuella mål och KPI
Kommunicera och samarbeta med andra kollegor i frågor som berör de tilldelade ombuden eller tänkta framtida ombud
Driva uppföljning av ombud kring volymkapacitet och kvalitetsfrågor
Utifrån mätetal, uppföljningsrapporter och möten på fältet proaktivt verka för att upptäcka fel och brister innan de skapar störningar,
Samverka med driftsorganisationen runt kvalitetsförbättringar och utvecklingsprojekt i din region
Rapportera, registrera och dokumentera aktivitet i de system som meddelats
Kvalifikationer
För att lyckas och trivas i rollen tror du känner igen dig i följande beskrivning:
Erfarenhet av B2B-försäljning, inkl. förvaltning och uppföljning av kunder.
Goda kunskaper i svenska & engelska i tal och skrift
Stort intresse av att utvecklas inom e-handel och logistik
B-Körkort
Branschvana anses meriterande
Du som person
För att lyckas och trivas i rollen tror vi att du är en person som drivs av utmaningar och utveckling. Du kommer att vara en viktig pusselbit i vårt arbete med att utveckla och spetsa till vår e-handelstjänst och behöver därför trivas med att arbeta i ett högt tempo och med ett tydligt affärsfokus.
Vi ser framför oss att du har en talang för att skapa, vårda och vidareutveckla relationer med våra ombud. Du har mycket goda möjligheter att tillsammans med dina kollegor forma rollen utifrån dina tidigare erfarenheter. Det viktigaste är att du har ett brinnande intresse för mötet med människor, att du tycker om att vara rörlig i din vardag och att du kavlar upp ärmarna när det behövs.
Vad erbjuds du?
Du erbjuds en roll där du tillsammans med dina kollegor med stark teamkänsla får möjlighet att vidareutveckla ett av bolagets kunderbjudanden. Till din hjälp har du förutom dina kollegor ett starkt varumärke i ryggen och ett värdefullt koncept att erbjuda ombuden.
Omfattning och placering
Tjänsten är ett vikariat i 9 månader på heltid (100%) med möjlighet till tillsvidareanställning. Omgående tillträde. Tjänsten utgår från Göteborg m. omnejd, där stor del av din arbetstid spenderas ute på kundbesök.
Rekryteringsprocessen, ansökan och frågor
Vi vill att vår arbetsplats ska vara en spegling av samhället i stort. Därför uppmanar vi alla kvalificerade kandidater till att söka tjänsten. Rekryteringsprocessen kommer innehålla kapacitet- och personlighetstester. Vi förbehåller oss rätten att genomföra bakgrundskontroller på slutkandidater. Vi tillämpar löpande urval och ansökningsfristen kan därför komma att stängas innan sista ansökningsdatum. Passa på att söka tjänsten redan idag!
Om du har några frågor eller funderingar kring tjänstens karaktär är du varmt välkommen att kontakta anställande chef, Jiman Daizadeh, via jiman.daizadeh@bring.com.    
Varmt välkommen med din ansökan!
Om Bring
Vi på Bring är tillsammans med vårt moderbolag Posten Norge en del av något större, både sett till storlek genom våra drygt 13.000 anställda, men även sett till mission. Som ett av Nordens största logistikbolag är vi medvetna om vårt bidrag till klimatavtrycket, därför är vi fast beslutna om att utmana branschen och sitta i förarsätet när det kommer till att förändra vårt beteende. Det är därför vi har det ambitiösa målet om att alla våra transporter skall köras på el- eller fossilfria bränslen innan 2025, något vi redan har implementerat på samtliga hemleveranser i de nordiska storstadsregionerna. Det är därför vi är stolt nationell beredskapspartner till Röda Korset. Det är därför vi har skalat upp och kunnat fylla en viktig samhällsfunktion genom e-handelstjänster under rådande pandemi. Att kunna bidra till en grön och hållbar omställning i stort såväl som förenkling av de små vardagliga tingen är för oss lika viktigt. Det är vad vi kallar summan av allt.
Besök oss gärna på Bring.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bring Express Sverige AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 januari 2022
  • Ansök senast: 13 februari 2022

Besöksadress

Bordsvägen 3
None

Postadress

None
JÖNKÖPING, 55652

Liknande jobb


Innesäljare

Innesäljare

25 november 2024