OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta med att sälja in Nordens bästa tjänster inom e-handel och paket till företag? Drivs du av högt uppsatta individuella mål och team mål? Vill du arbeta i en expansiv bransch där du får chansen att utvecklas till din fulla potential? Då är rollen som Account Manager hos oss på Bring ditt nästa steg!
Bli en av oss!
Du kommer ingå i ett team om sju medarbetare som sitter både i Malmö och Göteborg. Du rapporterar till Södra Sveriges Manager, för Account Managers. Tillsammans stöttar och pushar vi varandra både inom teamet och även inom övriga säljorganisationen. Du kommer även samarbeta nära andra delar av Bring, bland annat finansavdelningen och logistiker som ger support gällande de tekniska lösningarna.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som säljare inom Account Manager segmentet kommer du ansvara för försäljning mot mindre och medelstora företagskunder. Inom både B2B och B2C segmentet.
Som Account Manager är du på ständig jakt efter nya affärsmöjligheter. Du arbetar med uppsökande försäljning i Göteborgsregionen, utifrån ditt tilldelade distrikt, är ofta ute på kundbesök och genererar samt hanterar leads.
Det är sedan du som utarbetar offerten genom att kalkylera priser och ta fram kreativa och nytänkande lösningsförslag. Slutligen förhandlar du och skriver avtal med kunden. Din tjänst innehåller även avtalsadministration och dokumentering i CRM-system. Din huvudsakliga placering är på vårt kontor i Malmö eller Göteborg.
Din arbetsdag styr du till stora delar självständigt, men med stöd av kompetenta och drivna kollegor. Vi arbetar mot uppsatta aktivitetsmål inom exempelvis mötesfrekvens, nyförsäljning och merförsäljning, och din lönemodell består av en fast månadslön med ett incentive.
Som säljare är du vårt ansikte utåt mot kunderna och har en av de viktigaste rollerna i organisationen.
Vi söker dig som känner igen dig i följande beskrivning
Du har erfarenhet av tjänsteförsäljning och det är en fördel med eftergymnasial utbildning inom relevant område. I rollen har du ett stort kontaktnät och därför är det ett krav att du uttrycker dig väl på både svenska och engelska. Logistikbranschen är inne i en spännande fas och hos Bring sker ofta förändringar. Du bör därför uppskatta snabba vändningar och ha förmåga att hantera ett högt arbetstempo.
Personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid din personlighet. Vi ser att du är målinriktad och triggas av att utmana dig själv och andra. Det krävs en stor skopa nyfikenhet och en vilja att lära dig nya saker. Eftersom en vital byggsten i enhetens framgång kretsar kring nykundsbearbetning är det viktigt att du är orädd för att lyfta luren och ringa både varma och kalla samtal till potentiella kunder. Vidare frodas du när du får ha kontakt med olika typer av människor, du ser möjligheter framför hinder och du är beredd att kavla upp armarna när det behövs. Det är slutligen värdefullt med förståelse för att struktur och uppföljning är viktiga pusselbitar i försäljningen. Sist, men absolut inte minst, delar du våra värderingar; att vilja mer, att ta ansvaroch att spela för laget.
Din formella bakgrund
Minst 3 års erfarenhet av försäljning inom B2B
Erfarenheter av behovsanalyser, uppsökande kundbearbetning och en bevisad förmåga att dra affärer i land
God kompetens inom CRM-system och MS-Office.
B-körkort
Behärskar svenska och engelska på en flytande nivå i tal och skrift
Meriterande faktorer
Erfarenhet av försäljning inom transport- och/eller logistikbranschen
Starkt kontaktnät i Göteborgs-regionen
Flerspråkighet
Vårt erbjudande
Ett arbete i en expansiv koncern som sätter hälsa, miljö och säkerhet högt på agendan och där det finns goda möjligheter till personlig utveckling. Vi är en utmanare i en bransch som befinner sig i kraftig utveckling och förändring. Det gör att vi som koncern ständigt behöver förbättra och anpassa oss efter nya utmaningar, önskemål och krav som ställs på oss – varje dag. Genom att ta ansvar, spela för laget och ständigt vilja mer, jobbar vi hårt för att göra vardagen enklare och världen mindre för våra kunder. Det är det som präglar oss i vårt dagliga arbete och vår arbetskultur.
Omfattning och placering
Arbetstidsmåttet är heltid (100%) med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar 6 månaders provanställning innan tjänsten övergår i en tillsvidareanställning. Tjänsten är primärt placerad i Göteborg. Resor förekommer i rollen.
Ansökan
Sista ansökningsdag för denna tjänst är den 23:e Maj 2021.
Om du har frågor kring tjänstens karaktär kan du kontakta anställande chef, Mikaela Malmström, via mikaela.malmstrom@bring.com
Om du har frågor kopplade till rekryteringsprocessen kan du kontakta, Jakob Ingemansson, HR-chef inom Rekrytering & Projekt, via jakob.ingemansson@bring.com
Vi ser fram emot din ansökan!