OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Drivs du av att bygga långsiktiga relationer där du tillsammans med våra kunder hittar helhetslösningar som utvecklar deras verksamhet samtidigt som vi ger dem en kundupplevelse i världsklass? Vill du jobba med djurhälsoprodukter i ett företag med stark tillväxt? Vi erbjuder en roll med stor frihet under ansvar och med många stimulerande utmaningar!
Nu söker vi en Account Manager med fokus på de södra delarna av Sverige och som vill vara med på vår fortsatta utvecklingsresa. Swevet är en av Sveriges marknadsledande aktörer inom sin bransch - en helhetsleverantör av produkter och tjänster inom läkemedel, förbrukning och utrustning för djursjukvård och friskvård av djur. Nyligen har vi även öppnat upp webshopen i både Danmark och Norge.
Om tjänsten
Som Account Manager kommer du att utveckla affärer och relationer med veterinärer, veterinärkliniker, djursjukhus och till viss del även lantbrukare. Din vardag är varierad och med fokus på att hitta lösningar för att förenkla kundens vardag och arbeta långsiktigt med att ge råd och stöd till vår målgrupp kring våra produkter och tjänster. Runt dig finns ett team med kompetenta och engagerade kollegor som stöttar med sina specialistkunskaper.
Hos Swevet blir du en viktig del i ett team bestående av härliga kollegor och ett partnernätverk för att skapa kundupplevelse i världsklass. Det är viktigt att du på ett naturligt sätt kan ta ansvar och arbeta proaktivt hos våra kunder. Vi växer och har en trygg och bra affär i grunden, du kommer vara en viktig del i vårt team och den fortsatta utvecklingen.
Den mesta av arbetstiden är förlagd ute hos kund så resor med övernattning tillhör vardagen.
I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:
Att boka kundbesök
Förstå kundens behov och se till att dessa tillgodoses
Föreslå relevanta produkter eller tjänster som löser kundens behov
Aktivt lyssna på kunderna för att identifiera vad det är kunderna behöver
Arbeta med produkter och kampanjer enligt våra säljcykler
Skicka och följa upp offerter och avsluta affärerna med kunden
Svara i telefon och på mail från kunderna, vara anträffbar de tider som kunder kan förväntas vilja ha kontakt
Följa upp kunderna i statistiken
Demonstrera webshopen
Delta i våra interna säljmöten, fysiska och telefonkonferens
Beskriva produkttrender till produktrådet
Konkurrentbevakning
Marknadsbevakning
Sköta och uppdatera kunduppgifter i CRM-system
Delta på mässor, seminarier, kurser och andra marknadsaktiviteter
Samåkning med kollegor och leverantörer
Hjälpa teammedlemmar i andra ansvarsområden med affärer när det behövs
Om dig
Vi söker dig som har ett stort intresse av att sätta kunden i fokus och kan prata och skriva flytande svenska, goda kunskaper i engelska (Kunskaper i annat nordiskt språk är meriterande). Du är veterinär, djursjukskötare eller djurvårdare med bred klinisk erfarenhet eller har motsvarande erfarenhet från djursjukvårdsbranschen. Om du har erfarenhet av säljarbete eller kundservice sedan tidigare är det en stor bonus, men dina personliga egenskaper är viktigast.
Viktiga egenskaper är din förmåga att skapa förtroende och bygga relationer. Du är professionell, tydlig i din kommunikation och har fokus på att ge bästa service. För att trivas hos oss tror vi att du är prestigelös, nyfiken och tillräckligt självgående för att ta ansvar för dina resultat och utveckling framåt. Samtidigt är du en lagspelare, som gör en extra insats för att bidra till teamets gemensamma målsättningar. Du har självklart inga problem med att tala inför grupper eller hålla presentationer, och du gillar att jobba uppsökande och knyta nya kontakter.
Du har datorvana och goda kunskaper i Excel och övriga Office-program.
Du har möjlighet att vara bortrest mycket i tjänsten, du gillar utmaningar och har en positiv grundinställning.
B-körkort är ett krav.
Vi erbjuder
Vi erbjuder en rolig och varierad vardag med frihet under ansvar. Vi är ett företag med stark tillväxt och en aktör i framkant. Vi drivs av att skapa partnerskap och att göra vardagen så enkel som möjligt för våra kunder. Vi kan erbjuda helhetslösningar och en kundupplevelse utöver det vanliga. Dessutom arbetar vi med omtanke både för djur och människor.
Förmånsbil, friskvårdsbidrag och lunchförmånskort ingår i tjänsten
Ansökan & mer information
Tjänsten är på 100%.
För att ansöka mejlar du in ditt CV och personliga brev till e-posten . För den här tjänsten har vi inte någon sista ansökningsdag, utan urval sker löpande.
Vi påbörjar arbetet med intervjuer så fort det kommer in lämpliga kandidater så skicka gärna in din ansökan omgående så att vi får chansen att jobba ihop!
Tillträde: snarast möjligast
För frågor kontakta Nordic Sales and Education Manager Nathalie Sparrenlöv: nathalie.sparrenlov@swevet.se eller 0725-63 03 00
Varmt välkommen med din ansökan!