OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hörmann Svenska AB grundades 1997 är ett helägt dotterbolag till det tyska familjeföretaget Hörmann KG. Idag är vi ca 130 anställda på företaget och vårt huvudkontor med lager är placerat i Örebro. Inom Sverige är vi fördelade på tre divisioner; Konsument, Industri och Service. På den svenska marknaden säljer vi garageportar, entrédörrar, industriportar, produkter för lastteknik och infartskontroll, drivenheter och tillbehör. Försäljningen sker både direkt till slutkund, B2C, och genom återförsäljare B2B.
Läs mer om oss på www.hoermann.se
Vi på Hörmann Svenska AB söker nu:
Account Manager/Industrisäljare ”Direkt försäljning med möjlighet att påverka framtida resultat”
Hörmann Svenska AB har nu behov av att tillsätta ett flertal nya Account Manager’s inom vår industridivision med placering på något av våra kontor i Gävle/Uppsala/Stockholm eller Linköping/Norrköping. Ditt övergripande ansvar blir att driva direkt-försäljningen mot våra kunder inom vårt industrisegment. Du tillhör säljorganisationen inom division Industri tillsammans med dussintalet medarbetare. Du rapporterar direkt till försäljningschef Industri. Dina ansvarsområden · Affärsansvar för att utveckla affären och relationen med befintliga och nya kunder. · Ansvara för att uppsatta sälj-mål nås. · Samverka med andra funktioner på avdelningen/inom det geografiska området för att maximera företagets affärer i marknadssegmentet. · Ansvarar för att rutiner i verksamhetssystemet efterlevs. · Ansvarar för att arbetet bedrivs enligt gällande kvalitetsanvisningar. · Fullgör dina arbetsuppgifter enligt gällande föreskrifter, lagar och avtal. · Deltar i företagskommunikationen och söker aktivt efter information som påverkar befattningen eller individen. · Att i övrigt fullgöra, av närmaste chef tilldelade, arbetsuppgifter.
Du kommer fokusera på våra industrikunder. Försäljningen sker i direkt- och projektform och är ofta tämligen komplex, särskilt gällande avtalen. Du är rådgivande säljare där ditt mål alltid är att ge kunden det bästa förslaget utifrån kundens behov. Det är oerhört viktigt att du skapar goda och långsiktiga relationer med dina kunder.
För att lyckas i rollen vill vi att du har några års säljerfarenhet med goda resultat och erfarenhet från portbranschen eller kringliggande bransch där portar varit en del av arbetsuppgifterna. Har du erfarenhet från port-branschen är det mycket meriterande! Vidare har du erfarenhet från att ha arbetat med projektförsäljning. Du har arbetat med försäljning där relationsbyggandet är en hörnsten i din försäljning. Vi ser gärna att du har goda kunskaper inom entreprenadjuridik, förhandlingsteknik samt presentationsteknik. Du har någon form av utbildning i teknik eller ekonomi. För att trivas i rollen är det viktigt att du är en god relationsskapare och en skicklig kommunikatör.
Du drivs av att göra affärer och du har ett starkt resultatfokus. Du har en förmåga att utveckla befintliga affärer men också kunna se nya affärsmöjligheter. Vidare är du noggrann och strukturerad och har ett genomtänkt processorienterat arbetssätt. I möten med kund är du lugn och inger förtroende. Du arbetar med hög energi och är aktiv på marknaden och tar många kontakter. Utöver det har du ett stort driv och ork att nöta på även vid motgång. Du säljer främst på ditt område. Övernattningar kan förekomma. Vi erbjuder en spännande tjänst i ett marknadsledande bolag med kvalitetsprodukter. För rätt person kommer det finnas stora möjligheter att kunna påverka försäljningen och framtida resultat.
Nyfiken?
Är det något du funderar över, så ring gärna till rekryteringskonsult Åsa Quarfordt på Best Bemanning & Rekrytering på telefon 070 -618 06 75. Din CV och ditt personliga brev vill vi ha snarast, dock senast den 14/9-22. Ansöker gör du på: www.bestbemanning.nu/lediga-jobb