Account Manager Industry

Account Manager Industry

Arbetsbeskrivning

Account Manager Industry, Siemens Financial Services

Siemens Financial Services befinner sig i stark tillväxt och står inför spännande utmaningar i framtiden. Ett av våra strategiska branschområden är verkstadsindustrin där vi nu söker en driven säljare som har stor insikt i verkstadsindustrin med ett brett kontaktnät av tillverkande företag och god kännedom om maskin leverantörerna på den svenska marknaden.  

Skräddarsydd finansiering för att driva framtida affärsmodeller!

Automatisering, elektrifiering och digitalisering förändrar snabbt hur vi gör affärer - och hur vi lever. Siemens stöder dina teknikinvesteringar genom att erbjuda projektfinansiering, utrustning och leasinglösningar, strukturerad finansiering, kapitallån och rådgivningstjänster. Vi kombinerar dessa lösningar med vår tekniska kunskap för att säkerställa att din nästa affärsinvestering ger dig mervärde och en solid grund för tillväxt. Läs gärna mer på: https://new.siemens.com/se/sv/produkter/finansiering.html
 
Din profil
* Vi ser med fördel att du har minst fem års branscherfarenhet av relations- och strategisk försäljning mot såväl stora som små kunder inom verkstadsindustrin och ett upparbetat eget nätverk inom branchen. 
* Du förväntas även ha god insikt på hur marknaden ser ut bland leverantörer av maskinutrustning till den svenska industrin. 
* Du har goda färdigheter i presentation samt förhandlingsteknik och lätt för att kommunicera med andra personer 
* Du är självgående och ser sambandet mellan hög aktivitet och genomförda affärer, därför är du ofta hos kund och har ett aktivt schema. Du är resultatorienterad och en vinnarskalle, och är därför redo att göra vad som krävs utan prestige. Givetvis har du hög social kompetens och är relationsbyggande, samtidigt som du är ödmjuk och samarbetsorienterad.
* Du förstår och tillämpar affärsmässiga principer på ett bra sätt och fokuserar på kostnader, intäkter, vinst, marknader och vad som kan ge störst avkastning.
* Du är van att arbeta i ett affärssystem samt olika programvaror (CRM-system).
* Det är meriterande ifall du har en utbildning i ekonomi som gör att du kan läsa finansiella rapporter eller arbetat med finansiering som ett verktyg i din försäljning 

 
Utmaningen

Som en del av en stor industrikoncern med fokus bl.a. på tillverkningsindustrin, och inte en traditionell bank, kan vi erbjuda unika och flexibla finansieringslösningar som hjälper våra kunder att expandera och utvecklas. Vårt säljteam arbetar inom flertalet olika branscher där din roll är att arbeta strategiskt med att tillhandahålla finansieringslösningar av utrustning till den svenska tillverkningsindustrin. Du arbetar direkt med tillverkande företag men också i samarbete med leverantörer där du kan bistå med finansiella lösningar som underlättar deras försäljning. 

Utmaningen består i att anpassa finansieringslösningen efter kundens behov samt erbjuda en hög servicenivå till dina samarbetspartners. Du ansvarar för hela affärsprocessen med kund, från första dialog och offert till slutförhandling och för att sedan motivera affärerna internt för beslut innan avtalsskrivning och efterföljande uppföljning. Du ansvarar för att utveckla ditt eget nätverk av slutkunder och leverantörssamarbeten och förväntas kunna arbeta strukturerat och självständigt och även ansvara för utbildning hos dina samarbetspartners. Målet med ditt arbete är att etablera starka relationer med dina kunder där du blir deras förvalda samarbetspartner vid investeringar och vara en naturlig del av leverantörens säljstrategi. Du kommer att ha eget budgetansvar och till din assistans har du bl.a. ett support team, marknadsavdelning samt starkt team av säljare samt säljchefer som stöttar dig i dina affärer. 

Du har individuellt resultatansvar men är en sann lagspelare som uppskattar att jobba tillsammans med dina kolleger mot gemensamma mål, och du har förmågan att skapa förtroende och bygga relationer i alla led. Du får gärna ha färdigheter att kunna läsa finansiella rapporter men vi är beredda på att ge dig en god introduktion till arbetet som finanssäljare.

Du utgår från ditt hemmakontor och har även möjlighet att arbeta från ett Siemens kontor, som med fördel finns i geografisk närhet till din kundbas. Resor inom Sverige ingår i tjänsten då merparten av din arbetstid spenderas på fältet hos leverantörer och kunder (dock reducerad resesituation för stunden givet C-19 restriktionerna). I tjänsten ingår tillgång till tjänstebil enligt företagets bilpolicy.

Tveka inte! - ansök idag via siemens.se/jobb refnr. 232501 och senast den 17 Januari. För frågor om tjänsten kan du kontakta rekryterande chefer Christoffer Granlund på telnr: 070 958 1097 / mail: christoffer.granlund@siemens.com eller Johan Liljeroth 070 621 57 18 /mail: johan.liljeroth@siemens.com.  För frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta Lotta Lehmuvuori (Talent Acquistion), 070 728 1380.

Kontaktpersoner på detta företaget

Avature

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Siemens
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 december 2020
  • Ansök senast: 27 januari 2021

Besöksadress

Johanneslundsvägen 12, Upplands Väsby
None

Postadress

Johanneslundsvägen 12
Upplands Väsby, 19461

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024