OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi letar efter två framtida storsäljare till vårt B2B-team! Du kommer att vara att vara anställd på Enterprise-avdelningen och arbeta mot företagskunder.Du kommer att rapportera till in-house Sales Manager Enterprise och ingå i ett team av 6 andra Account Managers.
Vad är det för dig?
- Du lär dig på kort tid allt om energimarknaden och hur den egentligen fungerar.
- Du själv med hjälp från din chef fullt ansvar för hela säljprocessen från prospektering till uppstart av avtal.
- Du får stora möjligheter att påverka både din lön och din framtida utveckling.
Vad du måste ha:
- Minimum 2 år tidigare erfarenhet från försäljning i någon form, gärna uppsökande
- Bra verbal förmåga och mycket bra svenska i tal och skrift
- Stark ambition att utvecklas inom b2b-försäljning
Vad du kommer att göra:
- Planera, beräkna och sälja elavtal till företagskunder
- Sälja tilläggstjänster och omförhandla befintliga avtal
- Följa upp och rapportera ditt resultat
Hur ansöker du?
Sök via vårt interna rekryteringsverktyg senast den 4 maj 2022
När du söker ett jobb på Fortum Consumer Solutions kommer du att behandlas objektivt. Vi utvärderar inte kandidater baserat på ålder, kön, nationalitet och andra icke relevanta faktorer.
I denna rekrytering har vi löpande urval vilket innebär att vi kallar till intervjuer löpande. Om vi hittar rätt kandidat kan annonsen tas bort före sista ansökningsdag.
Om du har några frågor, tveka inte att kontakta Alex Lindberg, försäljningschef Inhouse Enterprise, på: alex.lindberg@fortum.com.
Kort intervju med Alex,chefen för tjänsten:
Vad kännetecknar dig som chef/ditt ledarskap?
Tydliga krav och mycket stöd. Mitt mål är att alla ska ha möjlighet att prestera på toppnivå och samtidigt må bra.
Vad kan man förvänta sig av dig som chef?
Med mig som chef har vi kontakt varje dag. Oavsett om du behöver hjälp att räkna på kilowattimmar eller om du undrar vilken kaffemaskin på kontoret som brygger bäst kaffe finns jag här för att hjälpa dig.
Vad gör du får att få dina anställda att trivas?
För mig är det viktigt att alla ständigt utvecklas. Vi sätter halvårsvis individuella utvecklingsplaner och ser alltid till att fira alla våra framgångar tillsammans där emellan.