OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Specsavers är idag världens största privatägda optikerkedja med butiker i elva länder och över 40 000 anställda. Specsavers medarbetare arbetar tillsammans varje dag för att erbjuda bättre syn och ögonhälsa till över 38 miljoner kunder världen över. Ta chansen och sök rollen som Account Manager, vi arbetar med löpande urval!
OM TJÄNSTEN
På supportkontoret i Göteborg arbetar ett 80-tal medarbetare som stöttar de 121 butikerna i Sverige. Specsavers är utsedda till en av Sveriges bästa arbetsplatser via Great Place to Work. Nu har du chansen att hoppa på framgångståget, i rollen som Account Manager med fokus B2B kunder. Du kommer arbeta i en självständig roll mot stockholmsregionen och därmed ha tät dialog med butikerna i Stockholm samt kollegorna på företagsavdelningen. I rollen kommer du att följas upp på olika nyckelstatistiker så som bokade möten, genomförda möten, signerade avtal och avstämningsmöten med befintliga kunder. Viktigt är därför att du är en mål- och resultatinriktad person samtidigt som du har kundrelationen i fokus.
Tjänsten är ett konsultuppdrag under 9 månader där din anställning löpande kommer att utvärderas och följas upp. Det är en heltidstjänst förlagd på vardagar, huvudsakligen 8.30-17.00 med möjlighet till flexibelt arbete. Resor till Stockholm förekommer.
Du erbjuds
- Ett utmanande jobb med möjligheter till personlig utveckling!
- En arbetsplats med fantastiska kollegor!
- En spännande och utvecklande arbetsmiljö
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Nykundsbearbetning – Bearbeta företagskunder (Små och mellan) i stockholmsregionen. Prospektering, mötesbokning och nykundsmöten.
* Säljadministration – Registrering av aktiviteter i CRM system (Superoffice), uppläggning av nya företagskunder samt avtalsregistrering.
* Kundvård - Uppföljningsmöten med befintliga kunder för att bygga starkare relation samt identifiera nya affärsmöjligheter.
* Support - Svara på samtal/mail från nya och befintliga kunder.
* Nätverka – Knyta kontakter på olika mässor, nätverk och forum för att identifiera nya affärsmöjligheter.
VI SÖKER DIG SOM
- Har 2-5 års erfarenhet av B2B försäljning. Gärna en Account Manager eller liknande sedan tidigare.
- Kan kommunicerar obehindrat på såväl svenska som engelska i både tal och skrift då det krävs för arbetet
- God datorvana - du kommer arbeta i olika CRM-system.
Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av en liknande bransch sedan innan och således har produktkunskap.
- Erfarenhet av att arbeta med CRM-systemet SuperOffice.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Målmedveten
- Social
- Ansvarstagande
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Specsavers etablerade sig i Sverige 2004 genom köp av cirka 50 butiker från kedjorna Blic och Två Blå. Idag finns det över 100 Specsaversbutiker i landet med fler orter på gång att öppna inom kort. När Specsavers kom till Sverige skapade det starka reaktioner i en bransch som inte tidigare haft fokus på pris. Med bland Europas högsta priser på glasögon fanns det emellertid ett behov av billigare produkter och Specsavers välkomnades av kunderna.
Före Specsavers etablering var Sverige också det land i Europa där kunderna bytte glasögon mest sällan. Med Specsavers glasögonrevolution har den trenden brutits och våra kunder byter glasögon i snitt efter 1,3 år medan branschsnittet ligger på cirka 3 år.
Genom att erbjuda bra priser, god service och hög professionell kunskap på våra optiker ger Specsavers sina kunder värde för pengarna.
Den svenska verksamheten styrs från supportkontoret i Göteborg. Läs mer om Specsavers här!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231