Account Manager inom betallösningar till Svea Bank

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en driven Account Manager till Sveas expansiva affärsområde som erbjuder betallösningar, främst i e-handel. Våra kunder har en hög digitaliseringsgrad och du behöver tänka utanför boxen för att nå dem, därför tror vi att du har ett stort intresse för e-handelsbranschen och förståelse för var du kan nå de potentiella kunderna inom den!

Vad kommer du göra?
Vi erbjuder våra kunder säkra och flexibla betalningslösningar, så att de kan fokusera på sin affär. Kunderna sträcker sig från små bolag till större koncerner, och fokus i den här rollen ligger på nyförsäljning mot små och medelstora företag, där vi kan vara en bidragande faktor till kundens tillväxt. Du kommer arbeta självständigt med hela försäljningsprocessen med utgående bearbetning, prospektering och uppsökande försäljning genom flera olika kanaler, såsom sociala medier, telefon, mail och mässor. Du kontaktar nya kunder, bokar och håller i möten och driver försäljningen framåt. När processen når avtalsläge kommer du tillsammans med en projektgrupp arbeta för att implementera och onboarda kunden in i vårt system. I rollen har du därmed även mycket kontakt internt med produktägare, handläggare och utvecklare för att se till att vår tjänst möter kundens behov.

Vem är du?
I den här rollen ser vi en person som drivs och motiveras av att bygga upp något nytt, som tycker om att se något växa fram. Vi tror att du har ett intresse för e-handel som bransch, och trivs där det är snabbrörligt. Du bör ha ett tekniskt intresse och grundförståelse, då vår tjänst är en teknisk produkt. Du har förmåga att hitta nya vägar fram till kunderna, och räds inte att prova på nya saker för att hitta fram. Vidare tror vi att du kan sätta dig in i vad kunderna kan stöta på för svårigheter och utmaningar, har en god kommunikativ förmåga och ett förtroendeingivande sätt. Att du har ett strukturerat arbetssätt och är en ödmjuk lagspelare är också faktorer som vi tror hjälper dig bli framgångsrik i denna roll. Vidare har du:

- Studerat försäljning, alternativt arbetat med försäljning/nykundsbearbetning
- Intresse för e-handel och betallösningar
- Förmåga att arbeta mot uppsatta mål
- Flytande kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift


Om Svea
Svea är en koncern med finansiell verksamhet med över 2000 anställda i ett flertal europeiska länder. Med över fyrtio års erfarenhet skapar vi smarta administrativa och finansiella lösningar för både privatpersoner och företag. Sveas vision är att vara en ledande finansiell aktör i Europa. På Svea råder en entreprenörsanda och vi har en familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna delaktighet och ha möjlighet att kunna påverka. Vi sitter i nya fräscha lokaler i Arenastaden, Solna.

Ansökan
Vi tar inte emot ansökningar via mail. Om du har några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att höra av dig till rekryterare Johanna Rooth på johanna.rooth@svea.com. Vi gör löpande urval, så skicka in din ansökan redan idag!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svea
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 augusti 2022
  • Ansök senast: 2 februari 2023

Liknande jobb


Junior Account Manager

Junior Account Manager

21 december 2024

20 december 2024

Account Manager Media

Account Manager Media

20 december 2024

Sales Executive inom healthtech!

Sales Executive inom healthtech!

20 december 2024