Account Manager inom betalningslösningar till Svea

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en driven Account Manager till Sveas expansiva affärsområde som erbjuder betallösningar. I den här rollen ges du möjlighet att vara med och utveckla försäljningen mot företag som vill öka försäljningen i både i fysisk butik och e-handel. Vi erbjuder dem möjligheten att ge sina kunder samma upplevelser i fysisk butik som online!

Vad kommer du göra?
Vårt affärsområde erbjuder säkra och flexibla betalningslösningar till företag inom e-handelsbranschen och kunderna sträcker sig från små bolag till större koncerner. I den här rollen kommer ditt fokus ligga på e-handlare som också har fysisk butik och som vill kunna använda samma betalsystem i båda kanalerna.

Rollen innebär att du driver hela försäljningsprocessen självständigt, allt från att ta fram underlag, prospektering, kontakta nya kunder, boka och hålla i möten och driva försäljningen framåt. När processen når offertläge kommer du tillsammans med en projektgrupp arbeta för att implementera och onboarda kunden in i vårt system. Det kan vara långa säljprocesser i den här typen av affär och det är viktigt att ha tålamod att driva processen hela vägen i hamn. I rollen ingår mycket kontakt och dialog med såväl höga beslutsfattare som VD, CFO och E-commerce manager som butikssäljare då det ingår att utbilda och sporra personalen i våra kunders butiker till att sälja in just vår lösning till deras kunder.

Det förekommer resor till kunder, butiker eller mässor inom Sverige.

Vem är du?
I den här rollen ser vi en person som motiveras av att bygga upp något nytt och tycker om att se något växa fram. Vi tror att det är fördelaktigt om du är noggrann och enträgen, då du behöver ha förmåga att driva långa processer vidare och på sikt komma till avslut. Att du har ett strukturerat arbetssätt och är en ödmjuk och kommunikativ lagspelare är faktorer som vi tror hjälper dig bli framgångsrik i denna roll. Vidare har du:

- God vana av nyförsäljning mot större företagskunder
- Erfarenhet av att driva både korta och långa försäljningsprocesser
- Vana att arbeta mot uppsatta KPI:er och budgetar
- Gärna god förståelse för e-handel och betallösningar
- B-körkort
- Flytande kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift


Om Svea
I nästan 40 år har Svea hjälpt företagare att uppfylla sina drömmar. På Svea råder en entreprenöriell anda, flexibilitet och en utpräglad familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna en delaktighet och möjlighet att kunna påverka. På Svea värdesätter vi worklife balance och har en tydlig gräns mellan arbetsliv och privatliv. Vi sitter i nya och fräscha lokaler i Arenastaden, Solna. Välkommen att följa med oss på vår fortsatta resa!

Ansökan
Vi tar inte emot ansökningar via mail. Om du har några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att höra av dig till rekryterare Ellen Hallengren på ellen.hallengren@sveaekonomi.se.

Rekryterande chef Caroline Örniesdotter Wollin https://www.linkedin.com/in/caroline-%C3%B6rniesdotter-wollin-14746489/

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svea
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 november 2020
  • Ansök senast: 13 maj 2021

Postadress

Svea Fönsterputs
GÖTEBORG, 41115

Liknande jobb


21 november 2024

21 november 2024

Regionansvarig säljare till Malmstolen

Regionansvarig säljare till Malmstolen

26 november 2024