OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bakgrund
Är du redo för nya utmaningar i höst? Aditros säljteam skall utökas och vi är på jakt efter dig som vill bli vår nya målinriktade kollega. Här finns chansen att ta nästa steg i din säljkarriär i en spännande, varierad roll med ett betydande ansvar för flera av våra befintliga kunder. Aditro är ett av nordens största HR-företag och vi hjälper över 2000 privata företag i Norden med lön- och HR-tjänster. Vi arbetar ständigt för att ligga steget före våra konkurrenter och kunna erbjuda våra kunder moderna och användarvänliga lösningar.
Dina arbetsuppgifter som Account Manager
Rollen som Account Manager på Aditro är en utvecklande tjänst som passar dig som är nyfiken, lojal och kundorienterad. Tjänsten innebär ansvar för att upprätthålla och utveckla samarbetet med omkring 40-50 befintliga kunder inom ett flertal branscher inom den privata sektorn. I rollen ingår eget budgetansvar. Du kommer att få god insikt i hela säljorganisationen och även ha kontinuerligt samarbete med Aditros supportteam och marknadsavdelning. Arbetet som Account Manager präglas av hög affärsmässighet, service och kvalitet. Några dagar i veckan kommer du att arbeta på vårt moderna aktivitetsbaserade kontor i Sundbyberg. Övrig tid är du ute på fält och träffar kunder. För att trivas i rollen är det viktigt att du är utåtriktad, service-minded och tycker om att prata med kunder över såväl telefon och mail som genom fysiska möten. Vi arbetar i säljsystemet Salesforce.
Din profil och bakgrund
Vi söker dig som arbetat ett par år inom försäljningsyrket och känner dig sugen på nya utmaningar. För att passa i rollen som Account Manager hos oss ser vi att du är en positiv, social och lösningsorienterad person som tror att digital teknologi kan göra livet enklare för våra kunder. Du är en skicklig kommunikatör som har lätt för att föra dialog med kund för att eftersträva bästa tänkbara leverans. Du trivs i en självständig roll där du får möjlighet att växa, prioritera utifrån uppsatta mål och tillsammans med dina kollegor driva Aditro framåt. Genom ditt lyhörda och tillmötesgående sätt är du duktig på att förstå olika företag och samspelet mellan dess verksamhet och system. Samtidigt är du en ordningsam och strukturerad person med mycket energi som stimuleras av att skapa mervärde åt kunderna.
Kvalifikationskrav
• Har några års erfarenhet av försäljning, vi ser gärna att du arbetat inom telemarketing
• Har som lägst gymnasial utbildning
• Formulerar dig obehindrat på svenska och engelska, i såväl tal som skrift
• Har mycket god datorvana, erfarenhet av något CRM-system är starkt meriterande
• Har körkort
Tjänsten omfattar heltid och inleds med 6 månaders provanställning. Flexibel start aug/sep.
Sista ansökningsdag är den 15 augusti. Ansökningarna handläggs löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Aditro erbjuder dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter i en spännande bransch. Du kommer att arbeta på en trevlig arbetsplats där du dagligen får samarbeta med skickliga kollegor inom flera kompetensområden. Förutom friskvårdsbidrag och andra personalförmåner äter vi frukost tillsammans varje fredag.
Placeringsort: Sundbyberg
Om Arbetsgivaren
Aditro är ledande leverantör av HR-, lönesystem och outsourcing i Norden. ’We move the world of HR’ genom att samspela tillsammans med våra kunder och har nu över 50 års erfarenhet. Idag är vi över 750 engagerade medarbetare i Norden som hjälper våra kunder att automatisera och digitalisera HR- och löneprocesser. Vårt uppdrag är att hjälpa till med att skapa en bättre medarbetarupplevelse genom att göra HR-processer mindre tidskrävande och enklare.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Aditros verksamhet genomsyras av våra värderingar: Leading, Committed, People Centric.
Vi undanbeder oss kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Team Manager Payroll Erica Hellgren
+46104511315
Erica Hellgren, Team Manager Payroll
Camilla Regn, Unionen
+46104511807
Jeremias Grym, Akademikerna
+46104511713
Charlotte Goemans, Commercial Director
+46 (0)76-108 81 82
Camilla Regn, Facklig representant Unionen
+46104511807
Magnus Eklöv, Head of Customer Solutions, Deputy head of Digital Services
+46 (0)70 373 29 98
Camilla Regn, Facklig representant Unionen
Per Johansson, Development Director
+46104511181
Magnus Eklöv, Head of Product Management
0703732998