OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Account Manager inom Djurhälsobranschen
Vi söker dig som drivs med att jobba för ett starkt och växande bolag, inom en marknad med hög potential, där du har stora möjligheter att påverka din utveckling och lön.
I din roll som Account Manager är du och dina kollegor en viktig faktor i organisationens samt dina kunders fortsatta tillväxt. Din roll innefattar att självständigt, med rätt verktyg och support från organisationen, driva tillväxt och lönsamhet för ditt distrikt, konvertera nya kliniker samt utveckla befintliga kunder, inom djurhälsobranschen. Arbetet är varierande i form av telefon och digital kontakt med dina leads och kunder, till att besöka dem på plats.
För att passa i rollen:
Du är en tävlingsmänniska som drivs av att jobba mot uppsatta mål.
Du utmanas av provisionsbaserad lön och vara en bidragande faktor till din egen och organisationens framgång.
Du har god kommunikativ förmåga i både tal och skrift och representerar alltid företaget och dig själv på ett professionellt sätt. Du känner dig även bekväm med att hålla digitala eller fysiska presentationer.
Även om du inte får en konvertering vid första försöket har du mod och envishet att hålla ut, och hitta andra vägar för att nå dina mål.
Du har en förståelse kring förhållandena mellan kostnader, intäkter och marginaler och kan sätta upp enklare budgetar.
Du förstår vikten av att snabbt skaffa dig kunskap kring de produkter och service vi erbjuder.
Du känner dig trygg i att ge viss support kring tekniska produkter (relevant utbildning bidrar vi med).
Krav:
B-körkort
Erfarenhet av B2B-försäljning: 3+
Du talar och skriver svenska obehindrat, och har en god nivå i tal och skrift på engelska
Arbetsuppgifterna består av:
Söka upp, kontakta, och boka möte med potentiella kunder.
Kontakta befintliga kunder med potential att växa mer.
Skaffa dig en förståelse om potentiella och befintliga kunders möjlighet till konvertering och därigenom ansvara för att säkerställa rätt prioritering av din tid.
Ansvara för att dina kostnader är i nivå med de riktlinjer som finns.
Ha löpande dialog med chefer och kollegor för att dela med dig av dina resonemang, framgångar och utmaningar inom ramen för säljarbetet.
Återkoppla resultat, insikter och status på bearbetning av kunder tillbaka till Swevet.
Delta på interna möten, och externa konferenser och mässor.
Om Swevet:
Swevet är en nordisk helhetsleverantör av produkter och tjänster inom läkemedel, förbrukning och utrustning för djursjukvård och friskvård av djur. Vi är marknadsledande inom vår bransch och ingår sedan 2022 i globala Cencora, och MWI Animal Health-familjen. Vi är ett starkt och stabilt företag som vunnit utmärkelsen ”Branschvinnare” två år i rad. Vi har höga ambitioner med fortsatt tillväxt där vi tillsammans med våra kunder gör Allt för friskare djur.
Läs mer: www.swevet.com , www.cencora.com
Övrig information:
Jobbtyp : Heltid, 100%
Arbetsplats : hemifrån, kunderna i ditt distrikt ligger i Öst- och Mellansverige
Lön : Fast lön med möjlighet till extra månadsvis provision
Arbetstider : Måndag till fredag. Resor med övernattning kan vara aktuellt, samt enstaka helger vid deltagande på konferenser eller mässor.
Förmåner : Årlig bonus, tjänstebil, friskvårdsbidrag, lunchförmåner
Tillträde : Snarast möjligt
Ansökan
Du är varmt välkommen att söka tjänsten via länken "Skicka ansökan".
För den här tjänsten har vi inte någon sista ansökningsdag, utan urval sker löpande.
För frågor är du välkommen att kontakta Andreas Jansson på Recruitmore, andreas@recruitmore.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Team Recruitmore
+46 725541165
Stefan T
+46 739800950
Team Recruitmore
Stefan T