OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Det går bra för oss på Siemens!
Jag heter Maria och är försäljningschef för Siemens Control Products and Systems (CPS) som ingår i divisionen Building Technologies. Jag och mitt engagerade säljteam jobbar dagligen med ett av marknadens starkaste produktprogram för styrning, reglering och övervakning av värme-, kyl- och ventilationsanläggningar. Du hittar våra produkter i hemmet i form av din temperaturmätare, på hotellrummet när du ställer in vilken värme du vill ha, och vi gör vårt bästa för att du ska att ett bra klimat på kontoret, som dessutom är energieffektivt och snällt mot miljön.
En av mina säljare har nu gått vidare till en ny roll inom Siemens och därför söker jag dig som vill ta upp stafettpinnen. Vill du hänga med Siemens in i framtiden?
Utmaningar
Som Account Manager på CPS har du möjlighet att planera och lägga upp dina arbetsdagar genom att kartlägga kunder, planera aktiviteter och genomföra besök hos nya och befintliga kunder. Din huvuduppgift blir att driva försäljningen av Siemens produkter och system inom fastighetsautomation till installatörer, Solution Partners och grossister. Ditt säljdistrikt region Mitt omfattar Östergötland, Närke, Västmanland och Värmland med placeringsort på något att Siemens lokalkontor.
Du kommer att ha support och stöd av våra innesäljare och tillsammans med våra tekniska experter upprättar du anbud och offerter. Du deltar aktivt i det strategiska arbetet med utveckling av marknaden, kundunderlaget och kunderbjudandet. I din roll ingår även en del administrativa uppgifter som säkerställa och uppdatera korrekt information i vårt affärssystem när det gäller priser och avtal, för en professionell hantering gentemot våra kunder.
Din viktigaste arbetsuppgift är att verkligen förstå våra fastighetsautomationskunder. Vad vill de ha? Vad håller dem vakna om natten? Vart är de på väg och varför ska de ha med sig Siemens på den resan?
Vem är du?
- Du som söker har lägst gymnasieutbildning, gärna med någon påbyggnad inom försäljning/ marknadsföring eller ekonomi och har några års erfarenhet av försäljning.
- Har du erfarenhet från vår bransch och av att arbeta med kunder inom industri, grossister eller installatörer är det ett plus, men vi värdesätter framförallt din positiva energi och förmåga att skapa, etablera och vidareutveckla relationer med kunder.
- Som person är du lyhörd, engagerad och brinner för försäljning. Att du är affärsmässig, drivande och resultatinriktad är en självklarhet för rollen. Datorn samt telefonen är dina dagliga arbetsredskap och du är van att använda CRM-system. Du uttrycker dig väl på svenska och engelska i både tal och skrift. Att du har B-körkort är ett krav.
Om Siemens
Genom att göra hållbara energilösningar mer kostnadseffektiva, utveckla ny teknik för framtidens smarta industri och elektrifiera person- och godstransporter gör Siemens verklighet av visioner och innovationer för en bättre värld. Siemens har som mål att bli klimatneutrala till 2030 och har ett första delmål att halvera våra koldioxidutsläpp till 2020.
Tillsammans är vi ca 372 000 nyfikna och kompetenta personer i världen som jobbar med att utveckla framtiden. Hjälp oss att göra världen lite bättre!
Tveka inte - ansök idag och senast den 15 november. För frågor om tjänsten kan du kontakta rekryterande chef Maria Grahm 072-538 6773 eller för frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta Carina Häggquist på 08-728 15 97.
Kontaktpersoner på detta företaget
Avature