OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om jobbet
Om oss
Financial Hearings grundades 1993 och har sedan dess vuxit och är idag marknadsledande producent av Investor Relations (IR) event i Norden. Våra professionella kommunikationstjänster för företagspresentationer innefattar studio och distansproducerade kvartalsrapporter och kapitalmarknadsdagar för börsbolag. Dessa produceras och streamas via vår egen plattform riktad mot kapitalmarknaden, investerare och finansiella medier.
Sedan 2022 är vi en del av Inderes Group, vilket innebär att vi kan erbjuda ett ännu bredare utbud av tjänster inom investerarkommunikation.
Du är en jämbördig medlem av teamet från första stund eftersom våra team saknar hierarki och våra roller lever med tiden enligt var och ens styrkor och intressen.
Vi uppmuntrar till initiativtagande och självutveckling i arbetet. Vi är en självstyrd organisation som bygger på arbetstagarnas engagemang.
Här kan du läsa mer om hur vi fungerar:
Playbook (https://content.inderes.se/assets/c117cbc8-65f1-407c-b119-6eb99f4d2886)
Account Manager
Som Account manager kommer dina primära uppgifter vara att skapa nya och upprätthålla redan existerande kundrelationer samt att ha ansvar över flera samtidiga, parallella projekt. Detta innebär att du tillsammans med kunden planerar, organiserar och utför både digitala och fysiska bolagspresentationer. Projekten kan vara allt från mindre kvartalsrapporter till stora bolagstämmor och att vara huvudkontakt till nätverket av underlevenrentörer. Du är inte rädd för att stå i rampljuset för att hjälpa din kund till bästa prestation.
Projekten avslutas med uppföljning, utvärdering och fakturering.
För att passa i rollen behövs ett nära samarbete över teamgränserna internt, där projektledaren fungerar som huvudkontakt gentemot kunden och navet som kopplar samman alla delar av verksamheten.
Till exempel är samarbeten med vårat Tech Team och Design Team frekventa under processerna för att slutproduktionen ska bli av så hög kvalité som möjligt.
Roll och ansvar
Skapa och upprätthålla kundrelationer.
Kontakta potentiella nya kunder, försäljning.
Offerera, budgetera och fakturera.
Planera och utföra bolagspresentationer.
Kvalitetssäkring och merförsäljning.
Delta i andra processer inom företaget baserat på dina styrkor och intressen.
Vi söker dig som...
Är redo att ta ditt nästa steg i karriären efter ca 2 år inom B2B sälj, account management, Investor Relations eller annat passande.
Har erfarenhet av projekthantering eller event management då det ses som ett plus.
Har ett proaktivt förhållningssätt samt tar initiativ för att lösa utmaningar.
Är kommunikativ och beredd att ställa frågor samt hjälpa andra.
Tar ägarskap och ansvar för ditt arbete.
Vi erbjuder
En dynamisk arbetsplats där individen bär ansvaret för företagets samt den egna utvecklingen.
Vi erbjuder en hög grad av flexibilitet där den anställde kan kontrollera arbetstiden efter eget schema samt även efter egna styrkor och intressen utforma delar av arbetsuppgifterna.
Ansökningsprocess
Om du tycker arbetsbeskrivningen och att vår Playbook passar in på dig, skicka då gärna din ansökan.
Plats: Från kontor och studio i centrala Stockholm men också, när möjlighet ges, att arbeta på distans.
Här kan du läsa mer om oss
https://b2b.inderes.com/
https://group.inderes.se/
https://financialhearings.com/
För eventuella frågor vänligen kontakta jonathan.hagman@financialhearings.com