OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du höga ambitioner och motiveras av att självständigt driva och utveckla affärer? Har du erfarenhet av B2B-försäljning och ett stort intresse för IT? Drivs du av att arbeta målinriktat och arbeta hårt för att uppnå dem?
Nu har du chansen att bli en del av Centric-familjen. Vi är ett härligt gäng av säljare, konsultchefer och rekryterare som söker en lika engagerad och driven kollega till oss. Tycker precis som oss, att det är motiverande att anta nya utmaningar och samtidigt ha roligt på jobbet, då tror vi att du är vår nya kollega på Centric Professionals!
Vi på Centric kan erbjuda dig en arbetsplats med ett härligt gäng av kollegor med mycket värme och humor. Vi är både professionella och personliga i våra relationer. Förutom ett härligt gäng med kollegor kan vi erbjuda dig kontinuerlig kompetensutveckling och genomtänkt onboardingprocess för att du ska få bästa förutsättningarna att få en bra start hos oss.
Du kommer bli en del av teamet i Stockholm, men kommer också ha kollegor i Linköping, Malmö, Göteborg samt Norge. Centric Professionals ingår i Centric-koncernen som är ett av Europas största privatägda tjänsteföretag med ca 5000 anställda i Europa och huvudkontoret i Holland.
Arbetsuppgifter
I rollen som Account Manager ansvarar du för hela säljprocessen, från ax till limpa. Din huvuduppgift är att självständigt hitta nya leads, driva och utveckla affärer inom IT-konsultbranschen. En viktig del kommer att vara att prospektera och skapa ingångar till nya spännande kunder. Du kommer att arbeta med stora/små kunder och projekt där uppdragen varierar mellan allt från supporttekniker till andra seniora IT-roller.
Tjänsten innebär eget ansvar för din kundstock, budget och dina egna kundrelationer. Det är viktigt att du har en hög aktivitetsnivå, är målmedveten och kundfokuserad.
För att lyckas i arbetet har du även god förmåga att skapa relationer och att alltid sätta kunden i fokus. Merförsäljning hos befintliga kunder tillhör också nyckelaktiviteterna.
Din profil och kvalifikationen
- Du jobbar idag med försäljning inom B2B.
- Du är intresserad och har god förståelse för IT-branschen
- Du har ett intresse för att göra affärer och skapa goda relationer med kunder
- Du är målfokuserad och beredd att kämpa för att nå resultat
- Du är en ödmjuk teamplayer eftersom du arbetar nära övriga teamet i Stockholm
- Du har hög arbetsmoral, är professionell och lösningsorienterad
Utöver detta är det meriterande om du har B-körkort, goda kunskaper i svenska och engelska samt någon eftergymnasial utbildning inom teknik/IT eller motsvarande. Det är även meriterande om du har erfarenhet av bemanningsbranschen. I denna rekrytering kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vad vi erbjuder
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning. Du kommer att utgå från våra ljusa och trevliga lokaler i expansiva Sundbyberg, med goda kommunikationsmöjligheter via tvärbana, buss, tunnelbana och pendeltåg på gångavstånd.
Låter det intressant? Urvalet sker löpande, så registrera din ansökan till oss på Centric redan idag.
Centric Professionals AB är ett auktoriserat bemanningsföretag som är medlem i Almega och har kollektivavtal med Unionen och Akademikerförbunden.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Fekri Yousef på tfn: 0733-571799 eller fekri.yousef@centric.eu.
Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229