OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en driven och lösningsorienterad säljare som gillar att göra affärer?
Har du ett genuint teknikintresse, samtidigt som du har energi och engagemang till att leverera den bästa lösningen för kunden? Då kan det vara dig vi söker som account manager till PM Data i Helsingborg.
Företaget
PM Data arbetar fokuserat med IT Telefoni. Varje kunds behov är unikt där man tillsammans arbetar fram den tjänst som passar kunden. Under juni 2019 överläts Dialects verksamhet i Helsingborg till PM Data i Syd AB(PMD). Överlåtelsen innebär att Dialect Helsingborg drivs vidare av PMD som en franchise under Dialect-varumärket.
Rollen
I rollen som account manager/företagssäljare arbetar du med införsäljning av företagets lösningar inom IT och Telefoni till såväl nya som existerande kunder i Skåne. Du kommer att utgå ifrån kontoret i Helsingborg och genomföra resor till kunder i hela Skåne.
I din roll äger du hela affären från start till slut, från att etablera kontakt med kunder, kundbesök till godkänd offert.
Inledningsvis kommer en stor del av ditt arbete att fokusera på nykundsbearbetning i regionen samt även införsäljning av fler lösningar till redan existerande kunder. Kunderna finns representerade i alla branscher.
Du kommer att tillhöra ett team om 6 personer som består av både företagssäljare och tekniker och tillsammans har ni ett nära samarbete i det dagliga arbetet. Företaget förespråkar sambesök och efter godkänd offert tar en tekniker vid och installerar samt utbildar kunden i lösningen.
Din profil
För att passa in i rollen som account manager/företagssäljare är det en fördel om du har erfarenhet inom IT eller telefonilösningar sedan tidigare men är absolut inget krav. Det är viktigare att du drivs av att göra affärer. Har du ett teknikintresse är det meriterande.
Du är också engagerad och en energisk person som alltid vill leverera den bästa lösningen för kunden. Vidare är du driven och utåtriktad som person och trivs med att kunna kombinera självständigt arbete med arbete i team. Ett krav för tjänsten är att du har B-körkort och är flytande i både svenska och engelska.
Kanske har du tidigare arbetat som eventsäljare inom telefoni? Då kan detta vara nästa steg i din karriär!
Upplysningar
Vi har ett löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag, så vi vill gärna ha in din ansökan redan idag! Har du några frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryterare Stefan Thorup på TEMP-TEAM på 040-6110770.
Vi ser fram emot din ansökan!