Account manager inside till Bisnode Information

Arbetsbeskrivning

PerformIQ

Företagspresentation
Bisnodes uppdrag är att erbjuda relevant information för varje enskild beslutsfattare som underlag för att fatta bättra affärsbeslut. Bisnode är en av Europas ledande leverantörer av digital affärsinformation. Koncernen erbjuder kredit-, marknads- och affärsinformationslösningar som hjälper över 200 000 företag att minimera riskerna, maximera försäljningen och ta bättre affärsbeslut. Bisnode bildades 1989 och finns i 19 europeiska länder med drygt 3 000 anställda.


Tjänstebeskrivning
Är du en energisk och kreativ vinnarskalle som drivs av resultat? Bisnode Information söker Account manager inside med stora utvecklingsmöjligheter!

Beskrivning av arbetsuppgifter:
I rollen som innesäljare blir din huvuduppgift att bearbeta och sälja in Bisnodes tjänsteutbud via telefon till företag och organisationer. Tjänsten innebär nykundsbearbetning samt till viss del merförsäljning till etablerade kunder. Din uppgift blir att säkerställa kundens behov för att kunna rådgöra och presentera företagets tjänster för kunden. Tillsammans med dina kollegor i det framgångsrika innesäljteamet ansvarar ni för en stor kundportfölj av mindre kunder, där ni på bästa sätt kommer att samarbeta för att nå gemensamma mål.

Bisnode har en tydlig strategi kring medarbetarnas personliga utveckling och lagets gemensamma utveckling. Vi arbetar aktivt med medarbetarnas mentala och fysiska hälsa i kombination med grundläggande värderingar inom företaget. Samlingsbegreppet är ”Vinnarkultur”, där ambitionen är att applicera idrottens framgångsfaktorer på näringslivet. Varje medarbetare ska finna en balans i livet som resulterar i individens välbefinnande som i förlängningen blir en stark framgångsfaktor för företaget. Regelbundna sociala aktiviteter är ett vanligt inslag på Bisnode. Samtliga medarbetare kan också utnyttja ett mycket generöst friskvårdsbidrag.


Krav på person
Vi söker personer som kan bidra med härlig energi och drivkraft. Det är viktigt att du trivs med att ha en hög aktivitetsnivå, att du är resultatfokuserad och affärsmässig. För att lyckas i arbetet har du även god förmåga att skapa relationer via telefon och att alltid sätta kunden i fokus. Vi söker dig med genuint engagemang och stark servicekänsla som har erfarenhet av försäljning via telefon. Det viktigaste är dock att du har det rätta drivet och en stark vilja att utvecklas med oss. Det är ett krav att du har flytande kunskaper i svenska, såväl skriftligt som muntligt. Du är en lagspelare som är van att ta eget ansvar och trivs med att arbeta i ett högt tempo. Vi ser det som meriterande om du tidigare tillhört föreningslivet/idrottsrörelsen, ange gärna vilken aktivitet du har utövat och på vilket sätt det har format dig som person. Den personliga lämpligheten är avgörande vid tillsättningen av denna tjänst.

Start: Enligt överenskommelse, så snart som möjligt.
Omfattning: Heltid.
Arbetstid: Kontorstider.
Plats: Stockholm.



I denna rekrytering samarbetar vi med PerformIQ. Eventuella frågor besvaras av Åsa Almgren, Rekryteringskonsult, på 073-353 75 14. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Din ansökan registrerar du enkelt genom att klicka dig vidare genom denna annons, fylla i dina kontaktuppgifter och bifoga dina egna dokument. Vänligen respektera att vi inte behandlar ansökningar via e-post. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Almgren
073-353 75 14
Caroline Palm

Henrik Petré

Carl Henrik Monsén

Lina Beaman

Åsa Almgren

Edvard Sjöberg
073 353 75 13
Christian Simon

Henrik Petré

Hanna Mattsson
0733-53 75 17

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PerformIQ AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 25 april 2014

Besöksadress

Birger Jarlsgatan 34
None

Postadress

Sveavägen 159
Stockholm, 11346

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

25 november 2024

Tjäna 40 000 SEK/M

25 november 2024