Account Manager Logistics Systems

Account Manager Logistics Systems

Arbetsbeskrivning

Är du redo för nästa steg i din karriär och vill ta klivet in i ett framgångsrikt, internationellt företag?

Här får du en samordnande nyckelroll i Jungheinrich LS (Logistics Systems) organisation. Du ansvarar för försäljningen av systemtruckar, dvs smalgångstruckar och plocktruckar, ställage, UPC och WMS/RDT samt övriga tjänster som finns i LS (Logistic Systems) produktportfölj.

Du genomför sambesök och har ett nära samarbete med distriktsäljarna i landet samt bearbetar leads som kommer från distriktsäljarna och marknad. Dina kunder är lagerhållande och/producerande verksamheter i Sverige. Till din hjälp finns bred intern stöttning för att du ska lyckas i rollen. Du har ett gemensamt budgetansvar med hela teamet och ni arbetar mot gemensamma mål.

En del av din tid blir ute på fältet, där du bygger starka relationer med kunder, förstår deras behov och pratar helhetslösningar. Du spenderar också tid på vårt nybyggda Göteborgskontor för att bygga relation och stötta distriktsäljarna (som säljer truck). Du stöttar med kunskap om systemlösningar och ansvarar för Jungheinrich Logistics Systems produktportfölj gentemot dem.

Du rapporterar till försäljningschefen Henrik Svensson i Malmö och ingår i ett svenskt / danskt team på 10 personer, bland annat distriktsäljare, säljstöd och projektledare. Vi ser gärna att du utgår från vårt Göteborgskontor men du kan även utgå från Malmökontoret.

Vi tror att du:

har erfarenhet av teknisk lösningsförsäljning
är målmedveten och gillar att arbeta under eget ansvar
har god samarbetsförmåga och gillar att tillhöra ett team
trivs med att ha ett rörligt arbete med målfokus
är van att hantera din administration i ett affärssystem
behärskar svenska och engelska i tal och skrift

Vi erbjuder

En spännande tjänst i ett internationellt tillväxtföretag som levererar service på extremt hög nivå, fungerande logistik, samt hållbarhetstänk och spjutspetsteknologi med nya och innovativa lösningar. I tjänsten finns goda möjligheter till personlig och professionell utveckling och vi utbildar dig löpande på våra produkter och tjänster. I teamet finns ett starkt affärsdriv och engagerade medarbetare. Ledarskapet är modernt och genomsyras av korta beslutsvägar, sunda grundvärderingar, tillit och ett genuint intresse av människan.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök genom att klicka på länken. Sista ansökningsdag är 2023-01-31 men ansök gärna tidigare.

Om du har frågor om tjänsten kontakta vår samarbetspartner Charlotte Olsson på Insikta 070-6021911, charlotte@insikta.se eller Henrik Svensson, Director Logistics Systems mail: henrik.svensson@jungheinrich.se

Jungheinrich AG är en av världens största leverantörer av truckar, ställage och lagersystem. Den årliga tillverkningen är över 150 000 truckar. Företaget har totalt 19 000 anställda och en omsättning på 5 miljarder Euro. Vårt koncernspråk är engelska. Jungheinrich Svenska AB är helägt av det tyska moderbolaget och har cirka 170 medarbetare samt en omsättning på +500 miljoner kronor.

Huvudkontoret är placerat i Malmö. Vi har filialkontor i Stockholm, Göteborg samt Örebro. Vår verksamhet består av försäljning av nya och begagnade truckar, truckuthyrning, truckservice och reservdelar. Jungheinrich svenska har 190 anställda och en omsättning på +700 miljoner kronor. Vi erbjuder även kompletta lagerlösningar med ställage och lagersystem. www.jungheinrich.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Insikta
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 januari 2023
  • Ansök senast: 16 juni 2023

Liknande jobb


Business Manager Project

Business Manager Project

20 november 2024

19 november 2024