Arbetsbeskrivning
SKF Lubrication Sales Sverige har i uppdrag att hjälpa våra kunder att utveckla och automatisera sin smörjning så ett de kan öka sin tillgänglighet, minska sina kostnader och öka sin konkurrenskraft. Lubrication Sales Sverige utvecklar, säljer, installerar och servar automatiska smörjsystem som används i alla typer av industriella utrustningar och på mobila applikationer. Bland kunderna finns tillverkare av bl.a. skogs- och entreprenadmaskiner, personbilar, lastvagnar, utrustning till pappers- och gruvindustrin samt förpackningslösningar. Nu söker vi en…
Account Manager Lubrication – Region Mitt
I rollen kommer du att ha ägandeskap för säljregion Mitt (ex. Örnsköldsvik eller Sundsvall) med huvudfokus att bearbeta nya kunder samt utveckla befintliga relationer och affärer. En viktig del är samarbete, du kommer ha ett nära samarbete med applikationsingenjörer (AE), Customer Support (CS) och Service, samt med SKFs team för lagerförsäljning för att utveckla affärerna i regionen.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
Identifiera, driva och säkerställa lönsam tillväxt och nya affärer i regionen
Aktivt besöka och föra dialog med befintliga och potentiella kunder
Leda, utveckla och driva kundteamet i regionen för att säkerställa effektiva och värdeskapande arbetssätt
Öka fokus på SKF:s serviceförsäljning och totala erbjudande till kund genom att ta ett ägandeskap i utvecklingen av nya erbjudanden/lösningar tillsammans med kollegor inom SKF
Bidra till att Lubrication Sales Sverige utvecklas och driver affärsmässighet och samarbete för att säkerställa långsiktig lönsam tillväxt
Vi ser att du har
Starkt driv och entreprenörskap
Hög förmåga att bygga förtroendfulla kundrelationer
God förmåga att samarbeta och skapa teamkänsla med kollegor
Gedigen erfarenhet av försäljning och god affärskunskap inom industrimarknaden, gärna med erfarenhet av serviceförsäljning
God teknisk förståelse, erfarenhet inom smörjsystem är starkt meriterande
Starkt kommunikationsförmåga både i svenska och engelska, i tal och skrift
God förmåga att använda system så som Office
Du är dessutom nyfiken på att lära nytt, skapa positiv stämning och har ett framåtlutat arbetssätt. Tjänsten innebär en hög nivå med kontinuerligt resande till kunder i området.
Ytterligare information
Tjänsten har placering region mitt, exempelvis Örnsköldsvik eller Sundsvall, och innebär kontinuerligt resande till kunder i området. Du rapporterar till Enhets- och säljansvarig som är placerad i Göteborg. Vid frågor om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta Stina Scheller, Recruitment Expert EMEA, på stina.scheller@skf.com.
Vänligen notera att vi tyvärr inte kan ta emot ansökningar eller kompletterande ansökningshandlingar via e-post. Processen inkluderar arbetspsykologiska tester, intervjuer och referenstagning.
Är du intresserad och motsvarar profilen?
Välkommen att skicka in din ansökan senast 2024-12-01.