Account Manager Marketplace Online till Åhléns huvudkontor i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Brinner du för affärsutveckling?

Just nu finns chansen att få vara med och bygga upp och utveckla Åhléns Marketplace Online affär. Bli en del utav vårt team och väx tillsammans med oss. Utmaningar, högt tempo och en ny spännande resa utlovas. Åhléns är ett värderingsstyrt företag och genom ett starkt affärsmannaskap blir vi lite bättre varje dag.

Vi erbjuder dig

Som Account Manager på Marketplace Online har du en chans att tillsammans med ett team, fortsätta bygga affären tillsammans med leverantörer på Åhléns Marketplace. Det innebär att du dagligen arbetar administrativt och koordinerande tillsammans med Åhléns leverantörer och andra intressenter. Du hittar nya försäljningschanser hos nya leverantörer där du ansvarar från förhandling till signering. Även ansvarig för Onboarding-processen och underhåll av nuvarande Marketplace Online Sellers. Du hjälper även till att bygga sortiment och utveckla strategiska frågor. I rollen har du breda kontaktytor inom företaget och ett nära samarbete med exempelvis teknisk support och teamet på E-handeln.

I rollen ingår även:

-
Att vara specialist på vår Marknadsplats

-
Ägande och kravställande för det dagliga arbetet i marknadsplatsplattformen.

-
Ägande och kravställande för uppföljning av försäljning för den digitala marknadsplatsen.

-
Prospektering utav nya försäljningschanser.

-
Löpande kontakt med marknadsplatsleverantörer.

-
Löpande kontakt med Åhléns inköpsavdelning.

-
Uppföljning av försäljning och aktivt sortiment för den digitala marknadsplatsen.

-
Kravställning och driva den långsiktiga utvecklingen för den digitala marknadsplatsen.

-
Bygga sortiment till affärsområdet.

-
Avtalsförhandling med externa leverantörer.


Som Account Manager rapporterar du till Chef Kommission & Marketplace Online, och ingår i ett team på tre personer.
Vi söker dig

Vi på Åhléns är övertygade om att när vi delar med oss av kunskaper och erfarenheter, framgång och entusiasm, gör vi varandra bättre. Till oss tar du med dig:

-
Eftergymnasial utbildning inom Inköp, Business eller Ekonomi

-
Administrativ erfarenhet

-
Teknisk förståelse

-
Sortimentförståelse

-
Erfarenhet inom Account Managing

-
Erfarenhet av E-handel är meriterande

-
Kunskaper i Mirakl är meriterande


För att lyckas i rollen är du lösningsorienterad och ser möjligheter i problem som kan uppstå. Du har en positiv anda och en stark team-känsla. Du är van att arbeta proaktivt och självständigt i en snabbrörlig miljö där ingen dag är den andra lik. Du är noggrann och strukturerad i ditt arbete. Kunden är alltid i fokus för dig och du är en stjärna på att bygga goda relationer.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med inledande sex månaders provanställning. Vi ser gärna att du kan börja hos oss så snart som möjligt. Du är placerad på Åhléns huvudkontor på Dalagatan 100.

Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!

Vi välkomnar alla och värdesätter mångfald; våra medarbetare är alla unika och vi behandlar var och en som individer. Vi är engagerade, ger allt på jobbet och värdesätter att ha balans i livet. Med det hälsar vi dig välkommen till Åhléns!

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 48 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Varuhuset Åhléns är en marknadsplats som erbjuder en smart mix av prisvärda produkter på ett inspirerande, enkelt och lättillgängligt sätt. Åhléns omsätter 4,3 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besök. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag. www.ahlens.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Åhléns
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 februari 2023
  • Ansök senast: 22 februari 2023

Liknande jobb


Säljare till Selecta

Säljare till Selecta

21 november 2024