Account Manager med erfarenhet från försäljning av kundtjänstplattformar

Account Manager med erfarenhet från försäljning av kundtjänstplattformar

Arbetsbeskrivning

Har du en gedigen bakgrund inom försäljning och har arbetat med att förmedla kontaktcenter-plattformar och/eller andra SaaS-lösningar mot kundservicebranschen och är redo för att ta steget vidare i ditt yrkesliv? Är du driven och redo för att visa framfötterna i en ny utmaning? Då ska du fortsätta läsa!

Vi söker nu för kunds räkning efter en framåtsträvande och entusiastisk säljare till rollen som Account Manager. Du som söker brinner för försäljning och har en passion för att skapa starka kundrelationer. Som Account Manager kommer du att ansvara för att sälja en marknadsledande premiumprodukt till företag och organisationer inom B2B-sektorn.

Om företaget:
Bolaget är ett dynamiskt och innovativt företag som fokuserar på att leverera högkvalitativa och användarvänliga lösningar inom kundservice och kontaktcenter. Plattformen är utformad för att hjälpa företag att optimera sina kundinteraktioner och erbjuda en sömlös och personlig kundupplevelse.

Ansvarsområden:
Proaktivt identifiera potentiella kunder och utveckla nya affärsmöjligheter inom B2B-sektorn.
Bygga och upprätthålla starka relationer med befintliga kunder genom att förstå deras unika behov och erbjuda skräddarsydda lösningar.
Genomföra produkt- och demonstrationspresentationer för att visa värdet av kontaktcenter-plattformen.
Förhandla och slutföra försäljningsavtal, inklusive att hantera förhandlingar och utarbeta offerter.
Hålla sig uppdaterad om marknadstrender och konkurrenter inom branschen.

Kvalifikationer:
Erfarenhet från försäljning av relaterade produkter.
Stark förmåga att bygga relationer och påverka beslutsfattare på olika nivåer.
Utmärkta kommunikations- och presentationsfärdigheter.
Förmåga att arbeta självständigt och proaktivt.
Analytiskt tänkande och problemlösningsförmåga.
Fördel om du har erfarenhet från användning av AI.

Om tjänsten:
Tjänsten är en heltidsanställning, start enligt överenskommelse, med fast grundlön och rörlig måldel och utgår från kunds lokaler i Järva Krog. Resor kan förekomma i tjänsten för att träffa kunder och delta i branschrelaterade evenemang.
Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta Karolin Andersson på karolin.andersson@barona.se. Observera att vi på grund av GDPR inte kan ta emot ansökningar via e-post.
 
Om Barona
Barona är en internationell koncern med kontor i 10 länder. I Sverige har vi kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Falun och Strömsund men levererar lösningar inom kompetensförsörjning över hela landet. Vi erbjuder våra kunder ett visionärt och framtidsanpassat partnerskap och våra medarbetare spännande möjligheter i alla skeden av karriären. Ända sedan starten i Finland 1999, bygger vår framgång på att hela vår organisation är kundorienterad och utmanar traditionellt tänkande när det gäller tjänsteutbud och affärsutveckling. Genom vårt fokus på innovation och digitalisering kan vi ständigt ligga i framkant när det gäller modern rekrytering.
Läs mer här:  http://barona.se/om-oss/

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Barona Professionals AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 september 2023
  • Ansök senast: 31 oktober 2023

Liknande jobb


23 november 2024

23 november 2024

Account Manager

Account Manager

22 november 2024

Account manager

22 november 2024