OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Brinner du för IT-branschen, att skapa långsiktiga relationer med våra kunder och ge dem den bästa tänkbara IT-miljön? Vi söker nu dig som svarar ja på dessa frågor och som vill ta sig an en tuff och stimulerande utmaning.
Vilka är Optinet:
Optinet är ett IT-företag som funnits sedan 1994. Det betyder att vi har funnits i branschen under lång tid, och med det jobbat upp en väldigt stor erfarenhet. Vi har kunder i de flesta branscher där huvuddelen utgörs av små- och medelstora företag i Göteborg med omnejd samt i Härjedalen. Vi är en helhetsleverantör av såväl IT som telefoni. Vi har även ett varumärke där vi utvecklar skräddarsydda verksamhetssystem för privat och offentlig sektor. I dagsläget så är vi 14 kollegor på Optinet men med ambitionen att bli många fler.
Det här är din utmaning:
Du har en fantastiskt rolig utmaning framför dig. Optinet är ett företag som är i en stor tillväxtresa. Det kommer betyda att du kommer jobba i en föränderlig organisation där både möjligheterna och förväntningarna är stora. Möjligheterna är stora då det kommer finnas utrymme att växa i organisationen. Förväntningarna är stora då du kommer vara en avgörande del för att tillväxtresan ska lyckas. Ditt ansvar kommer vara både att skapa nya affärer, men också att ta över ansvaret för en viss del av vår befintliga kundstock och där med förvalta och utveckla deras lösningar.
Egenskaper du behöver för att lyckas i rollen:
Vår känsla och erfarenhet säger att nyckeln för att lyckas som Account Manager består i ett antal delar.
- Du fullkomligt älskar att bygga relationer med kunder där det personliga mötet och nyfikenheten för kunden är det centrala.
- Ingen utmaning är för tuff eller för svår.
- Även när det är kämpigt så tar vi stöd av varandra och fortsätter framåt.
- Det enda sättet att komma framåt är ihärdigt och tålmodigt arbete.
- Vi utvecklas tillsammans, därför lär vi av varandra, båda gällande motgång och medgång.
För att lyckas i rollen behöver du vara ansvars- och initiativtagande och sätta kunden i första rummet. Vi får ofta höra att en av våra största styrkor är vår nyfikenhet för kunden.
Din nya arbetsplats:
Hos oss kommer du till en familjär arbetsplats med högt i tak. Även om vi hela tiden har ett resultatfokus så tar vi hand om varandra och ser till att vi alla trivs att vara på jobbet. På kontoret i Partille kommer du ha ca. 10 kollegor som jobbar i olika funktioner. Vi har en informell stämning där alla hugger i där det behövs och fastnar vi med något tar vi alltid hjälp av varandra.
De formella delarna:
Omfattning: Heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning.
Lön: Fast individuell lön samt provision.
Tillträde: Enligt överenskommelse.
Placering: Göteborg
Krav:
- B-körkort och tillgång till egen bil.
- Erfarenhet från IT-branschen alternativt stort privat intresse av IT.
- Flytande svenska i tal och skrift.
Meriterande:
- Erfarenhet som säljare B2B i IT-branschen.
Förmåner under provanställning:
- Friskvård samt friskvårdstimme.
Förmåner efter avklarad provanställning:
- Rikskort med lunchförmån.
- Privat sjukvårdsförsäkring
- Tjänstepension efter 3 år.
- Möjlighet till tjänstebil.
- Betald mobiltelefon för tjänsten.
Tjänsten tillsätts löpande, så ansök så snart som möjligt.