Account Manager med intresse för Content till Loyds i Jönköping

Arbetsbeskrivning

Loyds Industri AS grundades 1954 och har fram till 1992 drivit utveckling och massproduktion av bilbälten och bilbarnstolar till den europeiska marknaden. Loyds framstår som det mest moderna produktionsföretaget i sin bransch. Det huvudsakliga produktsortimentet består idag av Komfortväggar, Skyddsinklädnad och Serviceinredningar till Transportbilar. Företaget distribuerar produkterna genom Bilimportörernas återförsäljare i flera länder i Europa samt direkt till kund. Loyds har 75 anställda och omsätter 210 miljoner SEK per år. Bolaget är certifierat enligt ISO 9001-2000 - ISO 14001. Loyds ägs av HTS AS som är en av Europas ledande producenter av bland annat bilbarnstolar, Hamax, Packline, Barnashus, Paxter och Swiss eyewear. Läs mer om Loyds och dess produkter på www.loyds.no/sv/

Loyds har sedan sin introduktion på den svenska marknaden fortsatt ta marknadsandelar. Detta gör att man nu vill stärka upp sin säljorganisation ytterligare. Har du tidigare erfarenhet från försäljning och vill jobba i ett företag med stark tillväxt på marknaden samt kan skapa och bidra med content och säljmaterial från verkligheten? Då kan tjänsten som säljare på Loyds vara rätt tjänst för dig!

I rollen som Account Manager kommer du att ansvara för försäljningsprocessen genom olika kanaler till både företag och återförsäljare av transportbilar runt om i Sverige. I din roll kommer du att bearbeta både nya och befintliga kunder - med målet att skapa fler möjligheter, affärer och framför allt; relationer. Då

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:

- Var nära marknaden, identifiera och följa upp affärsmöjligheter tillsammans med övriga team

- Ta initiativ att producera säljande videos samt ta fram positiv Story Telling från framgångsrika relationer och samarbeten tillsammans med kunden.

- Ansvarig för längre säljcykler, det vill säga från första kontakt med potentiella kunder tills de är redo att beställa.

- Arbeta mot strategiska segment som är förankrade i vår försäljningsstrategi, t.ex. kunder med stora bilparker

- Fungera som ansikte utåt, delta i mässor och gärna hålla presentationer.

- Besöka återförsäljare och demonstrera våra produkter.

- Möjligen stödja återförsäljare i större offerter eller anbudsprocesser i Sverige.

- Utveckla och anpassa produkter tillsammans med R&D utifrån skillnader mellan Sverige och Norge.

För att lyckas i rollen så har du erfarenhet från uppsökande produktförsäljning, är resultatdriven och tycker om att arbeta mot tydligt uppsatta mål där du tar stort ansvar för dina egna resultat. Som person är du nytänkande och vågar ta egna initiativ där du systematiskt och metodiskt driver din egen säljprocess framåt med mål att skapa nya men också utveckla befintliga relationer. Du är social, trivs i kontakt med människor och har lätt för att kommunicera och samarbeta vilket du också gör obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift. Har du ett fordonsintresse så är detta meriterande!

Kvalifikationer:

- Utåtriktad, närvarande och förtroendeingivande.

- Försäljningserfarenhet som med goda resultat och långsiktiga relationer

- Önskvärt med erfarenhet inom produktförsäljning mot hantverkare, försäljning till återförsäljare eller försäljning av transportfordon.

- Strukturerad och självgående med hög grad av genomförandekraft.

- Resultatorienterad och ambitiös, både för egen och företagets räkning.

- Kreativ, energisk och högt engagerad.

- Hög integritet och trovärdighet.

- Tekniskt intresse, med fördel från fordonsbranschen

I introduktionsfasen kommer du att få en gedigen utbildning om Loyds som företag samt i Hubspot kring deras produkter och försäljning. Vidare kommer du att få mycket stöttning och den hjälp du behöver för att lyckas i rollen från dina kollegor i Sverige samt centrala funktioner i Norge. Dina kunder finns runt om i Sverige men merparten i Södra Sverige.

På Loyds erbjuds du en varierande och stimulerande vardag med högt tempo, många intressanta kontaktytor samt möjlighet att jobba med kvalitativa produkter mot en bred och stor marknad. Vi ser gärna både manliga och kvinnliga sökande.

Placeringsort: Kontor i Jönköping men du bor i regionen

Villkor: Fast lön + rörlig del samt tjänstebil

I denna rekrytering samarbetar vi med Ljung Kompetensförsörjning AB. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan tillsättas innan utsatt datum. Skulle du ha frågor eller funderingar kring tjänsten så är du välkommen att höra av dig till Marcus Ljung på 0705-187441 alternativt marcus.ljung@ljungkompetens.se

Ljung kompetensförsörjning är en personligare rekryteringskonsult i Jönköpingsregionen som vill göra det enkelt och säkert för ditt företag att inte bara hitta, utan också attrahera rätt kompetens att vilja jobba hos just ert företag. Vi är branschoberoende och hjälper dig rekrytera kompetens, vare sig det är för en instegstjänst, specialist- eller chefsbefattning inom produktion, teknik, logistik, inköp, ekonomi, försäljning, marknad och IT.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ljung Kompetensförsörjning
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 november 2023
  • Ansök senast: 3 december 2023

Liknande jobb


14 november 2024