Account manager med IT bakgrund

Arbetsbeskrivning

Till den här tjänsten söker vi en driven, ansvarstagande och hungrig Account manager.
Gillar du teknik och har tidigare erfarenheter av försäljning?

Då kommer denna tjänst att passa dig!


Dina arbetsuppgifter

Som Account manager kommer du främst att arbeta med kundvård av befintliga kunder och arbeta med mycket merförsäljning.
Du arbetar nära ett serviceteam och jobbar i huvudsak med att boka möten och åka ut till de befintliga kunderna för att säkerställa att kunden är nöjd, men också göra en analys av kundens framtida behov.

I rollen som Account manager ingår också arbetsuppgifter som att skriva offerter och boka och bjuda in kunder till olika event.
Som Account manager arbetar du främst i Stockholm men kan utgå från Solna eller Uppsala.


Om företaget

Företaget är ett av Nordens största IT-tjänsteföretag. Genom 10 000 medarbetare levererar företaget dagligen IT-tjänster från 50 städer i Norden till ungefär 14 000 kunder i såväl offentlig sektor som det privata näringslivet.

Den avdelningen som nu söker förstärkning är avdelningen IT-infrastruktur. Teamet jobbar med IT-infrastruktur och även outsourcing som wifi-lösningar på kontor, att sköta mail/server, ordna med backuper, applikationsdrift etc.
Här erbjuds en arbetsplats med en spännande miljö och väldigt mycket kompetens i bolaget. Här finns verkligen goda utvecklingsmöjligheter för rätt person!


Din profil

För att trivas i tjänsten som Account manager behöver du vara driven, fokuserad och trivas med mycket kundkontakt. I rollen skall du värna om dina kunder och vara noggrann.

Du skall ha:
- tidigare erfarenhet av försäljning
- erfarenhet av teknik/IT sedan tidigare
- körkort
- tala och skriva svenska och engelska obehindrat

Kanske har du jobbat som tekniker eller tekniska support men vill vidare i karriären?



Om oss

Som anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb.

Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden AB för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.



Villkor

Heltid.
Arbetstid: 8-17 med flex möjligheter


Urval och intervjuer sker löpande- ansök idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Gustavsson

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson

Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 18 maj 2016

Besöksadress

Teknikringen 10
None

Postadress

Warfvinges väg 29
Stockholm, 11251

Liknande jobb


Sales Project Manager till TGW i Mölndal!

Sales Project Manager till TGW i Mölndal!

31 oktober 2024

Teknisk kundansvarig

31 oktober 2024

Sales Project Manager till TGW i Mölndal!

Sales Project Manager till TGW i Mölndal!

31 oktober 2024