OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är TITANERwww.TITANcontainers.com
TITAN Containers A/S är ett dansk företag med cirka 180 anställda, 18 dotterbolag och ett omfattande partnernätverk som är etablerat över hela världen. Genom försäljning och uthyrning av containrar till internationellt belägna kunder är TITAN Containers A/S ett gediget internationellt företag, med en omsättning på ett tre-siffriga miljonbelopp. TITAN Containers A/S har huvudkontor i Taastrup, Danmark och säljer och hyr ut fraktcontainrar över hela världen inom kyl/frys, offshore, lager och standardcontainrar. Läs mer på www.TITANcontainers.com (https://titancontainers.com/se/hyra-forraad-self-storage/valj-din-anlaggning/magasinering-huddinge-stockholm)
Företaget expanderar och vi söker nu en:
Key Account Manager/ Platsansvarig
Placeringsort är Huddinge, Gladö i södra Stockholm.
Vi söker en energisk, självgående relationsbyggare med en god känsla för affärer, en positiv inställning till att serva kunder och att expandera vår svenska marknad.
Vi ser det som en stor fördel om du har erfarenhet av spedition kopplat till kyl och frys.
Tjänsten
Att som företagets representant ringa och besöka både nya och befintliga kunder i hela Sverige. Ditt viktigaste område kommer att vara försäljning och uthyrning av kyl och frys containrar med vårt varumärke ArcticStore.
Du kommer också att vara ansvarig för att utveckla vår container-depå i Huddinge, som just nu består av en medarbetare, och i samarbete med dina kollegor hitta nya platser för container-etableringar i Sverige.
Du kommer att ingå både i vårt internationella och svenska team och du kan förvänta dig en mångsidig, hektisk och spännande vardag.
Arbetet innefattar uthyrning av skeppscontainrar både till den svenska industrin och privata kunder eller specialcontainrar med kyla t ex för livsmedel eller medicin.
Containrar kan även säljas eller uthyras för att byggas ihop till förråds- eller lagerlokaler.
Om dig
Du har en relevant erfarenhet av försäljning, service och utveckling av affärer inom både B2B och B2C.
Kunskaper om branschen eller liknande arbetslivserfarenhet är önskvärd.
Du får gärna ha en bakgrund inom: shipping, frakt, spedition (reefers/kyl), uthyrning, konstruktion, lantbruk, maskiner, lastbilar, värme/ventilation/kyla, men det är inget krav.
Du är positiv, hjälpsam, har god samarbetsförmåga, bra på att hålla möten, har humor och en naturlig effektivitet, samt en känsla för kommunikation och att ge en god service till kunderna.
Engelska och svenska behövs med en god professionell praktisk färdighet, både i tal och skrift. Du behöver ha B-körkort för bil.
Vi erbjuder
Goda möjligheter till karriär och potentiell utveckling för rätt person.
Ett spännande jobb i ett informellt men professionellt företag.
Kvalitetsprodukter och ett starkt varumärke.
En heltidstjänst i ett globalt företag i ständig utveckling.
Lön enligt kvalifikationer.
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Teknisk Säljkraft. Kontaktperson är Kurt Ståhl som du når på tel 0739-465 805. Vi kommer att göra intervjuer löpande så skicka in din ansökan snarast möjligt. Ansök enkelt på separat hemsida www.karisma.se (http://www.karisma.se/) dock senast den 12 juni.
Kontaktpersoner på detta företaget
Agneta Ståhl
0706-50 19 40
Kurt Ståhl
0739-465 805
Rekryterare Agneta Ståhl
0706-50 19 40
Rekryteringskonsult Kurt Ståhl
0739-465 805
Rekryteringskonsult Agneta Ståhl
0706-50 19 40
Kurt Ståhl
0739-465805
Agneta Ståhl
0706-501940