OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Söker du en ny, spännande utmaning där du får vara med och göra skillnad? Vi är inne i en spännande tillväxtfas och efterfrågan på våra produkter är hög. Därför söker vi en Account Manager Product Sales som vill vara med på vår fortsatta resa mot att vara främst inom automatiserade lager- och logistiklösningar. Vill du bli en del av ett internationellt bolag som växer? Om ja, då borde Swisslog vara ett intressant företag för just dig. Vi erbjuder dig med stort affärsmässigt driv och ett gediget teknikintresse en tjänst som innebär ett övergripande ansvar för vår affär inom din försäljningsregion. I rollen som Account Manager Product Sales är du kundens primära kontakt genom hela säljfasen gentemot den försäljningsorganisation du ansvarar för. I linje med företagets strategi och processer ansvarar du för vårt erbjudandes kommersiella och tekniska måluppfyllnad, där du i nära samverkan med våra tekniska sales - experter förmedlar högkvalitativa lösningar till våra kunder. Hos oss blir du dessutom en del av ett team som har kul på jobbet! Om du lockas av att arbeta i ett växande bolag som befinner sig i en framtidsbransch kan det här vara en tjänst för dig.
Dina arbetsuppgifter
Du verkar som primär kontaktperson och övergripande ansvarig för hela affärsprocessen gentemot dina kunder, inom ditt affärsområde. Du marknadsför Swisslogs produkter, förhandlar och försäkrar dig om att vi erbjuder en lösning som motsvarar kundens behov. När affären gått in i orderfas agerar du länk mot vår projektorganisation och ansvarar för att projektet överlämnas enligt bolagets rutiner.
Du presenterar Swisslogs produkter med hjälp av tydliga och informativa säljpresentationer. Du agerar stöd gentemot säljorganisationer och slutkunder genom din expertis kring Swisslogs produkter samt översätter och klargör våra lösningars tekniska data, beräkningar och specifikationer som sammanställts av våra tekniska sales - experter.
Med hjälp av dina tekniska färdigheter försäkrar du dig om att vår lösning motsvarar respektive kunds behov av kapacitet och kvalitet samt identifierar risker kopplade till tekniska lösningar och behov av kvalitetssäkring.
Genom god planeringsförmåga och struktur i ditt arbete utför du dina administrativa uppgifter effektivt och dina upprättade offerter samt övriga säljrelaterade dokument håller hög kvalitet. Du ansvarar för att affärsmöjligheter registreras korrekt i våra stödsystem enligt gällande rutiner.
Vad du tar med dig till oss
Stort teknikintresse och viljan att jobba affärsorienterat i ett expansivt bolag i en internationell miljö mot högprofilerade kunder.
Eftergymnasial utbildning med inriktning mot teknik och/eller försäljning. Akademisk examen inom området är meriterande.
Ca 3 -5 års erfarenhet av teknisk business to business -försäljning på internationell nivå med dokumenterat goda resultat. Du har god vana av att marknadsföra produkter och lösningar, hålla säljpresentationer, förhandla och offerera.
Du är utpräglat affärsorienterad med stor uthållighet och framåtanda. Genom dina kommunikativa färdigheter bygger du interna nätverk och har lätt för att skapa gynnsamma relationer med såväl kunder som kollegor.
Du värdesätter ordning, kvalitet och struktur i ditt arbete och tar ett tydligt ägandeskap över affären i samtliga faser.
Flytande svenska och engelska i skrift och tal. Möjlighet att resa i tjänsten (upp till ca 40 dagar/år).
Vårt löfte
Swisslog erbjuder dig möjlighet till personlig utveckling när du gemensamt med oss förverkligar vår mission: Att permanent förändra framtidens intralogistik med robotbaserade och datastödda lösningar som skapar unik kundnytta. Vi är stolta över vårt schweiziska arv, men våra produkter och tjänster efterfrågas på en global marknad. Vi förväntar oss inte perfektion, utan istället Collaboration, Commitment, Clarity och Competence (våra kärnvärden) från alla medarbetare. I gengäld erbjuder vi dig att vara med och driva på de tekniska lösningar som kommer att förändra framtiden.
Om Swisslog
Swisslog skapar #framtidens #intralogistik. Som en del av KUKA-gruppen utvecklar vi innovativa tekniska lösningar som kommer att förändra världen. Vårt team består av 2 000 experter från 50 länder. Till kundkretsen hör några av världens största och mest spännande varumärken. Vårt gemensamma mål är att revolutionera intralogistiken på ett smart sätt och med nya angreppssätt. Med flexibla #robotbaserade och #datastödda automationslösningar effektiviserar vi försörjningskedjan och driver på industrin. #Bli en del av vårt team och förverkliga dina idéer!