Account Manager Randstad Engineering i Linköping

Account Manager Randstad Engineering i Linköping

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Randstad Engineering växer och etablerar sig i centrala Linköping. Därför söker vi dig som vill vara med på vår resa. 
Är du en relationsbyggare och har ett utpräglat intresse inom ingenjörsbranschen?  Är du nyfiken av naturen och motiveras av att ständigt få lära nytt? Har du dessutom ett starkt inre driv och ett intresse av att ständigt utveckla och skapa affärer där alla är vinnare? Då har vi tjänsten för dig! Bli vår Sales Consultant inom Engineering och hjälp individer och företag att växa och nå sin fulla potential!
Som säljare på Randstad Engineering är ditt huvudsakliga uppdrag att vara med att bygga upp och forma våra affärer i Linköping, Norrköping och Jönköping. Du kommer att säkerställa att vi hjälper våra kunder att växa och utvecklas genom helt rätt kompetens. Hos oss får du möjlighet att arbeta med försäljning från ax till limpa, från nykundsmötet till projektledning av leverans och avtal samt skapa och bibehålla relationer med våra kunder. Detta innebär en spännande mix av nykundsbearbetning och att bygga vidare befintliga kundrelationer med fokus på tillväxt. 

Ansvarsområden
I rollen som säljare kommer du att ansvara för att:
genom en nära dialog bygga vidare och driva tillväxt för befintliga kunder
bearbeta ingenjörsmarknaden genom att bygga nätverk och boka möten med kunder och prospects
självständigt hitta och skapa konsult- och rekryteringsaffärer av specialister och ledare inom ingenjörsbranschen
identifiera vilka utmaningar våra kunder har i sin verksamhet och hur vi kan bistå med lösningar som underlättar och effektiviserar för dem
ha ett nära samarbete med konsultchefer och rekryteringskonsulter i verksamheten


Det är i inspirerande och konsultativa möten med våra kunder som framgången ligger – vi söker därför dig som trivs med en högkvalitativ aktivitetsnivå och som ser värdet i att spendera större delen av din arbetstid med att vara ute och nätverka och möta våra kunder i deras vardag, där det händer!



Arbetstider
Tjänsten omfattar heltid och löper tillsvidare. Våra anställningar inleds med sex månaders provanställning. Vi utgår från Randstads kontor i centrala Linköping.

Kvalifikationer


Du har tidigare erfarenhet av att framgångsrikt jobba med försäljning inom B2B och/eller rekrytering och konsultverksamhet för ledare och specialister där försäljning ingått. Det är starkt meriterande om det dessutom är inom xx eller om du har erfarenhet av konsultativ tjänsteförsäljning.
Du har eftergymnasial utbildning – vi ser gärna att du själv har ingenjörsutbildning i botten.
Du har ett genuint och starkt intresse för försäljning samt förmåga att skapa affärer och bygga olika typer av relationer, och förstår de framgångsfaktorer som gör dem långvariga. 
Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift då vi möter människor med olika bakgrund. 
Du har B-körkort.
Du är van vid att sammanställa och hålla presentationer för olika målgrupper. 
Du är van vid att arbeta i olika affärs- och CRM-system. 


Personliga egenskaper
För att trivas i rollen ser vi att du är målinriktad, socialt kompetent och handlingskraftig - du har ett utpräglat affärssinne och ett starkt engagemang och drivkraft i det du företar dig. Du har ett stort lokalt nätverk och är en flitig nätverksbyggare. Vi ser att du ledigt kan röra dig på olika nivåer i verksamheter och är skicklig på att anpassa budskap utifrån mottagare. Du är innovativ och flexibel, med god förmåga att hitta nya vägar där andra människor ser hinder. Vi tror också att du har en positiv grundsyn och nära till skratt, samt brinner för att lyckas i ditt arbete. Du är strukturerad, kan administrera och kan planera din tid på ett effektivt sätt.



Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan senast den 202-06-11. Notera att urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag.

För frågor som rör tjänsten och dess innehåll är du varmt välkommen att vända dig till Director Life Sciences & Engineering Hanna Sandvall via: mailadress, hanna.sandvall@radstad.se

Har du frågor som rör urval och rekryteringsprocess är du varmt välkommen att kontakta HR Talent partner Maria Johansson via: maria.johansson@randstad.se
 eller varför inte connecta med oss på Linkedin?


Vi ser fram emot din ansökan!



Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 18 maj 2021
  • Ansök senast: 11 juni 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Mediasäljare Eskilstuna

Mediasäljare Eskilstuna

14 november 2024

14 november 2024

14 november 2024

14 november 2024