OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
OmniProcess är distributörsföretaget som blickar framåt, mot en ny framtid, där vi som bolag aktivt bidrar till en hållbar utveckling. Vår vision är att vara den naturliga samarbetspartnern till svensk industri. Vårt mål är att effektivisera svensk industri genom att erbjuda ett brett urval av de bästa lösningarna för mätning och analys av tryck, nivå och flöden. OmniProcess är en effektiv organisation med goda resurser i ryggen. Vi omsatte 2021 drygt 120 miljoner SEK, vi är ca 30 medarbetare med huvudkontor i Stockholm. Vi är en del av Addtech-koncernen som 2021 omsatte 11 miljarder SEK.
Svensk industri går för högtryck och vi upplever en ökad efterfrågan från våra kunder. Vi söker nu en account manager för region Mellansverige, ett distrikt som sträcker sig från Dalarna/Värmland, Mälardalen, vidare öster om Vättern, ner till Växjö. OmniProcess är mitt i en satsning att erbjuda än mer mervärde till våra kunder, så denna roll är strategiskt viktig för oss. Du kommer ha goda chanser att vara med och påverka och bidra till vår utveckling.
Om rollen
Som account manager för Mellansverige kommer du att ta hand om och utveckla våra befintliga kunder inom distriktet, men även ansvara för att bearbeta nya kunder. För att lyckas i rollen krävs tålamod, god teknisk förståelse samt ett genuint intresse av att lösa kundens problem och utmaningar. Du kommer ha fullt budgetansvar för ditt distrikt. Du blir ansiktet utåt inom regionen men vi jobbar mycket i team där du får stöttning internt från våra duktiga tekniker, produktspecialister och produktchefer. Våra kunder finns inom petrokemi, pappers & massaindustrin, Va-verk, kraftvärmeverk samt övrig processindustri.
Vi söker dig som
Vi ser gärna att du har erfarenhet från teknisk försäljning sedan tidigare, att du har ett tekniskt intresse och en god förmåga att driva affärer mot avslut. Vi är övertygade om att du som person behöver ha ett stort eget driv, vara orädd, stark vilja att lära dig nytt, vara nyfiken, uthållig, duktig på att prioritera och strukturera din vardag. Du behöver ha någon form av eftergymnasial utbildning inom ekonomi, teknik eller försäljning.
Tjänsten innebär en hel del resor och även övernattningar. Du kommer utgå från lämplig ort inom distriktet med placering på hemmakontor eller på kontorshotell, om det är en bättre lösning.
Vi erbjuder
Bolaget genomsyras av hög serviceanda, stort engagemang för våra kunder samt ett stort tekniskt kunnande. OmniProcess är en del av en stor teknikkoncern, Addtech AB. Inom koncernen finns det mycket goda möjligheter för en framtida karriär, utbildning samt ett internationellt nätverk.
Utöver överenskommen lön erbjuds 28 semesterdagar, förkortad arbetstid under sommarhalvåret, bra tjänstepension, tjänstebil samt förmånlig försäkring.
Ansök
I den här rekryteringen samarbetar OmniProcess med Jerrie AB. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult, Martin Dahlberg på 0763–170741. Du ansöker med bifogat CV på jerrie.se. Urval sker löpande så ett tips är att söka tjänsten så snart som möjligt, dock senast den 13 juni.