OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hela samhället ställer om mot en fossilfri framtid. Vi vill leda utvecklingen i branschen genom att driva förändring och arbetar aktivt för att minska vårt eget klimatavtryck, såväl som att hjälpa våra kunder att göra bättre och mer hållbara val utifrån sina förutsättningar. Vill du vara med och bidra till hållbar utveckling på riktigt? Välkommen att följa med på vår resa!
Vi söker nu en Account Manager till vårt affärsområde Rental inom B2B. Detta är en satsning som har visat en otrolig potential! Vill du vara med och bidra till utvecklingen av OKQ8:s hyrbilsaffär? Nu söker vi en erfaren och jaktsugen säljare som inte är rädd för nya utmaningar!
Som Account Manager har du kundansvar för befintliga kunder samt nykundsbearbetning i ditt distrikt. Till en början kommer du att fokusera på de befintliga kunderna och etablera en god relation med dem. På sikt är vår ambition att du självständigt tar dig an nya kunder och skapar en strategi för att nå ut. Förutom försäljning innebär arbetet även konkurrensbevakning, kundvård, kundaktiviteter, medverkan på mässor tillsammans med återförsäljare och kunder samt viss marknadsföring. Resor och eventuella övernattningar ingår i tjänsten. Ditt tillhörande kontor är beläget i Göteborg eller Malmö men att utgå och arbeta hemifrån är heller inget problem. Du kommer att ingå i Teamet Rental som består av 2 Account Managers och rapportera till Teamleader eMobility & Rental.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Att fastställda mål uppnås genom aktivt försäljningsarbete
- Aktivt samarbete med våra återförsäljare och andra försäljningskanaler
- Offerera och förhandla med kunder
- Genomföra beslutade aktiviteter och åtgärder
- Arrangera och genomföra sälj- och utbildningsträffar med våra kunder
- Aktivt samarbete med övriga avdelningar för att optimera OKQ8:s försäljning per kund
- Jobba nära stationsnätverket för att optimera support till företagskunderna
Vi söker
För rollen som Account Manager hos oss är det meriterande att ha erfarenhet av försäljning, förhandling och nykundsbearbetning gentemot Företagskunder. Arbetet är till sin karaktär självständigt vilket ställer stora krav på ansvarstagande samt förmågan att sätta rutiner och struktur. Vi tror också att du är en prestigelös lagspelare.
För att lyckas som Account Manager hos oss på OKQ8 bör du ha ett genuint säljintresse med förmågan att skapa goda relationer, besitta en drivkraft att aktivt och långsiktigt bearbeta kunder, vara noggrann, engagerad och uthållig i ditt arbetssätt. Vidare är du en fena på att kommunicera och anpassa dig till kundens behov. Du är också en van datoranvändare samt behärskar flytande svenska och engelska. Körkort är ett krav.
Vid frågor om rekryteringsprocessen kontakta HR Business Partner Carl Von Hofsten via carl.vonhofsten@okq8.se.
Varmt välkommen med din ansökan!
OKQ8 Scandinavia arbetar för att vara en jämställd arbetsplats med medarbetare som trivs och utvecklas och där olikheter uppmuntras. Vi vill vara ett företag som speglar samhället, med en inkluderande kultur som hjälper till att minska utanförskap och bidrar till mångfald.
Våra medarbetare är vår viktigaste tillgång och en förutsättning för att vi ska nå framgång som företag. Därför arbetar vi fokuserat med fyra områden för att såväl attrahera som behålla medarbetare.
- Modiga ledare - Vårt mål är en kultur där ledare vågar fatta beslut, delegerar ansvar och har tillit till sina kollegor.
- Flexibelt arbetsliv - Vi är flexibla i både tanke, handling och rörelse. Vår inställning är att vi kan arbeta var som helst och förflyttar oss när det finns behov.
- Familj och fritid - En sund balans mellan arbete och fritid tror vi är avgörande för såväl välmående och ett effektivare arbetsliv. Vi vill möjliggöra ett liv där familj och en aktiv fritid kan kombineras med arbete och karriär.
- Utveckling och talang - Utveckling på alla nivåer är en del av vår företagsstrategi. I vår värld är det en fördel att våga utmana sig själv att prova något man inte kan. Det är så vi hittar nya talanger internt.