OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Responda grundades 2008 och har sedan starten haft målet att bli Sveriges ledande leverantör av svars- och kundservice. Vi är en leverantör av professionell svars- och kundservice för företag. och våra tjänster anpassas helt och hållet efter kundens behov.
Under våren 2021 förvärvade Responda AB, Kalix Tele24 AB som nu ingår i Responda Group. Gruppen hanterar dagligen ca. 20 000 samtal och kontakter genom outsourcing för våra 2 200 kunder. Responda Group omsätter ca. 120Mkr och har fler än 220 anställda på fyra orter i Sverige.
Responda AB söker Account Manager
Som Account Manager hos oss är din uppgift att bearbeta mindre och medelstora företag.
Ditt främsta uppdrag blir att utveckla och växa vår befintliga affär på din kundbas genom merförsäljning av våra tjänster och därutöver arbeta för att även vidareutveckla våra relationer hos våra befintliga kunder. Du kommer dagligen att kommunicera med kunder från ett stort antal branscher och tillsammans med dina kollegor utvecklar du vår närvaro i flera regioner.
Du har din bas på vårt säljkontor i Kista, Stockholm men tjänsten innebär även en del resor då våra kunder finns representerade över hela landet.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
- Bidra i utvecklingen av vårt erbjudande och Responda Groups fortsatta expansion
- Merförsäljning till och hantering av din kundportfölj
- Arbeta med nyförsäljning mot utvalda prospekts
- Planera, boka och genomföra kundmöten på operativ, taktisk och strategisk nivå
Din profil
Du är en positiv, glad och engagerad person. Du sprider god stämning på arbetsplatsen med en förmåga att hålla dig lugn och professionell.
Du brinner för försäljning, att arbeta med kunder och ge bästa tänkbara kundupplevelsen. Du är målmedveten, resultatinriktad och handlingskraftig. Du håller en hög aktivitetsnivå med stort engagemang för utveckling och upprätthåller goda relationer internt och externt.
Du har eftergymnasial utbildning som motsvarar tjänstens förutsättningar. Utmärkta kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift. Har du erfarenhet från telekombranschen och kundservice är det mycket meriterande, såväl erfarenhet av systemförsäljning.
Vårt erbjudande
Vi erbjuder en utmanande tjänst på en arbetsplats med kraftig expansion. För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter. Du blir en viktig del i vår nya resa och framtida tillväxt. Du kommer arbeta med kompetenta och drivna kollegor med hög energinivå i ett dynamiskt bolag. Kontinuerlig fortbildning och karriärutvecklingsmöjligheter som en del i Responda Groups fortsatta expansion. Vi erbjuder dig en plats i ett bolag som fokuserar och levererar digitala tjänster i framkant.
AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan.