Account Manager - ROI Media

Account Manager - ROI Media

Arbetsbeskrivning

ROI grundades 2018 och är ett entreprenörsdrivet teknikföretag som på kort tid expanderat kraftfullt. Genom en unik process har vi snabbt blivit en av de främsta aktörerna inom leadsgenerering och vi växer dagligen både i Sverige och England. Men trots det är vi långt ifrån klara. Vi planerar att utöka vår verksamhet både i Sverige och England men även runtom i Europa. Vilket medför många möjligheter för våra anställda.
Under 2020 gick BGF in som investerare för att stödja den framtida tillväxten genom internationell ledning och strategiska uppköp. Vi har idag 4st kontor som ligger i Stockholm, Göteborg, Manchester och London. Och vi söker just nu efter fler medarbetare till både Stockholm och Göteborg. Så om du trivs du i en dynamisk startup-miljö med stora utvecklingsmöjligheter både nationellt och internationellt är ROI rätt arbetsplats för dig. Vi värderar våra anställda högt och är övertygade att företagskulturen och rätt medarbetare är vägen till framgång.
Vår tjänst; https://vimeo.com/586357193/a20e77ce3b
Om rollen
Att jobba med försäljning på ROI innebär i korthet att du ansvarar för hela processen. Du identifierar eventuella behov hos nya och befintliga kunder samt ansvarar för att sälja in ROI:s tjänster. För varje affär du tar hem hjälper du företag att växa och nå sina mål samtidigt som skapar bättre förutsättningar för privatpersoner att hitta rätt leverantör.
Som Account Manager på ROI ingår du i ett team med likasinnade kollegor och har alltid stöd från såväl coacher som chefer. Ditt arbete kan liknas vid att du driver ditt eget företag. Hur du planerar dina arbetsdagar är därför mycket upp till dig. Du jobbar efter tydliga mål för att utvecklas inom din försäljning och nå goda resultat.
En vanlig dag innebär att du söker upp och kontaktar nya företag samt utför personliga möten med fokus på att presentera vår tjänst samt göra en behovsanalys. Du är ansvarig över hela processen och får en fast lön samt lukrativ ersättning vid varje affär.
Vad vi söker
Är du en person som ständigt pushar dig själv, är socialt kompetent och ödmjuk mot såväl kunder som kollegor? Då är du rätt person för den här rollen. Är du en vinnarskalle och har en inre drivkraft att ta dig över eventuella hinder samt stötta andra? Då är det här förmodligen bara början på din karriär hos oss.
Vi söker dig som har;
Minst 2 års arbetslivserfarenhet av antingen B2C eller B2B.
Har en god förståelse och vilja att etablera goda kundrelationer.
Är målfokuserad och gillar att jobba efter uppsatta mål och budgetar.
Är medveten om både dina styrkor och svagheter.
Har B-körkort.
Goda kunskaper i både svenska och engelska.

Det är mediterande om du har en eftergymnasial utbildning inom försäljning, ekonomi eller marknadsföring. Tidigare erfarenhet inom försäljning där du har kunnat påvisa höga resultat anses också vara en fördel.
Övrigt;
Start: Löpande
Omfattning: Heltid
Lön: Fast månadslön samt provisionsdel utan tak
Placering: Stockholm eller Göteborg

Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Return OI AB BROMMA
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 30 maj 2022
  • Ansök senast: 29 juni 2022

Postadress

Gårdsfogdevägen 18A
BROMMA, 16867

Liknande jobb


Account Manager

Account Manager

22 november 2024

Account manager

22 november 2024

Teknisk säljare - Trollhättan

Teknisk säljare - Trollhättan

12 november 2024