Account Manager, Säljare till Maxkompetens

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter

Till Maxkompetens söker vi en Account Manager som vill skapa och vidareutveckla en portfölj av företagskunder. Vi söker dig som vill presentera tjänster från Maxkompetens anpassade till kundens behov.

Arbetsuppgifterna innebär bland annat
Att bygga, hantera och underhålla en portfölj av befintliga och nya kunder som är mellanstora och stora företagskonton via proaktiv försäljning
Skapa relationer med nya och existerande kunder
Samarbeta med övriga kontor och kollegor
Identifiera kundbehov och ta fram de bästa lösningsförslagen
Identifiera och dokumentera nya affärsmöjligheter och affärskontakter
Rapportera och följa upp i vårt affärssystem
Placeringsort är Maxkompetens Växjökontor


Din profil

Den perfekta kandidaten:
Är mycket driven och proaktiv
Kan arbeta självständigt och har lätt för att lära
Är resultatinriktad och inte rädd för nya utmaningar
Har ambitionen och vad som krävs för att bli en god framtida ledare
Har förmågan att ställa proaktiva frågor om hur kunden använder bemanning/rekrytering i sin verksamhet nu och framöver
Behärskar engelska i tal och skrift

Du är välkommen att ansöka om detta stämmer in på dig:
Minst 2-4 års erfarenhet av försäljning inom B2B
Examen från högskola eller universitet är en fördel men inte ett krav
Du är kundorienterad, har goda analytiska kunskaper och har en bra samarbetsförmåga
Du har goda kunskaper inom Word, Excel och Outlook
Du är beredd att arbeta med telefonen och datorn som dina främsta redskap, samt göra besök till viktiga kunder. Sambesök sker ofta tillsammans med en konsultchef.

Vi erbjuder:
Rolig och utvecklande arbetsplats
Prestationsbaserat lönetillägg
Kollektivavtal och friskvårdsersättning
Poolbilar för resor inom tjänsten

Känner du igen dig skicka din ansökan via vår hemsida maxkompetens.se. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Sista ansökningsdag

20161029

Om oss


Maxkompetens är ett av Sveriges ledande företag inom bemanning och rekrytering inriktat mot teknik, IT och industri. Vi är auktoriserade genom Bemanningsföretagen Almega och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Våra konsulter är vår främsta tillgång och vi erbjuder friskvårdsbidrag samt försäkringar för att du som konsult ska trivas och må bra. Ledorden i vår verksamhet är kreativitet, ansvar och kompetens.

Vi startade vår verksamhet 2003 och har idag kontor på tio orter i Sverige. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har dagligen mellan 350-400 konsulter ute på uppdrag. Koncernbolaget Maxkompetens Sverige AB är noterat på Nasdaq First North under kortnamnet MAXK och i koncernen ingår även elevhälsabolaget SkolPool Sverige AB.

Kontaktpersoner på detta företaget

Li Lövebrant
08-120 753 03
Li Lövebrant
08-120 753 05
Daniel Stenberg
08-12075308
Kristina Lindberg
0470-723388
Rebecca Moberg
0705-461222
Madeleine Göransson

Madeleine Göransson
0733-205636
Madeleine Göransson
0733205636
Kristina Lindberg

Sanna Hagelin
0733205638

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Maxkompetens Konsult AB Stockholm
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 16 september 2016

Besöksadress

Framtidsvägen 12, Växjö
None

Postadress

Herkulesgatan 12
Stockholm, 11152

Liknande jobb


20 december 2024

19 december 2024