Account Manager, Säljare till Maxkompetens

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter

Till Maxkompetens kontor i Växjö söker vi en Account Manager som vill skapa och vidareutveckla en portfölj av företagskunder!

Vi ser ökade behov hos våra kunder och söker dig som vill vara med och utveckla vår verksamhet vidare. Som Account Manager kommer du främst att bygga, hantera och underhålla en portfölj av befintliga och nya kunder via proaktiv försäljning. Du kommer identifiera kundbehov och ta fram de bästa lösningsförslagen. Utöver försäljning ska du även att identifiera och dokumentera nya affärsmöjligheter och affärskontakter samt rapportera och följa upp i vårt affärssystem.

Arbetet kommer att utgå ifrån Videums fräscha och trevliga lokaler där vi har ett öppet arbetsklimat med varierande arbetsuppgifter!


Din profil

Egenskaper vi bedömer vara av stor vikt för att lyckas väl i rollen som Account Manager:
Vi ser att du tycker om att skapa nya affärer och utveckla kundrelationer. Din initiativförmåga är god och du arbetar målinriktat. Branschen präglas av ett bitvis högt tempo med tvära kast hos våra kunder; du gillar att ständigt ta dig an nya utmaningar och hålla många olika uppdrag igång. Ditt engagemang och din förmåga att skapa förtroende och relationer är oerhört viktigt.
Som kollega är du prestigelös och positiv. Samtidigt som du är självständig i din roll är din samarbetsförmåga god och du bistår gärna med din hjälp när så behövs.

Krav:
Du ska ha körkort för bil.
Goda kunskaper i svenska och engelska.
Erfarenhet av försäljning B2B.
Innehar du en examen från högskola eller universitet är en fördel men inte ett krav.

Du är beredd att arbeta med telefonen och datorn som dina främsta redskap, samt göra besök till alla våra viktiga kunder. Sambesök sker ofta tillsammans med en konsultchef.
Förutom ett roligt jobb så erbjuder vi en utvecklande arbetsplats! Vi har prestationsbaserat lönetillägg, poolbilar och friskvårdsersättning.

Känner du igen dig i ovan beskrivning? Skicka då din ansökan via vår hemsida maxkompetens.se. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Välkommen till oss på Maxkompetens!

Sista ansökningsdag

20161029

Om oss


Maxkompetens är ett av Sveriges ledande företag inom bemanning och rekrytering inriktat mot teknik, IT och industri. Vi är auktoriserade genom Bemanningsföretagen Almega och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Våra konsulter är vår främsta tillgång och vi erbjuder friskvårdsbidrag samt försäkringar för att du som konsult ska trivas och må bra. Ledorden i vår verksamhet är kreativitet, ansvar och kompetens.

Vi startade vår verksamhet 2003 och har idag kontor på tio orter i Sverige. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har dagligen mellan 350-400 konsulter ute på uppdrag. Koncernbolaget Maxkompetens Sverige AB är noterat på Nasdaq First North under kortnamnet MAXK och i koncernen ingår även elevhälsabolaget SkolPool Sverige AB.

Kontaktpersoner på detta företaget

Li Lövebrant
08-120 753 03
Li Lövebrant
08-120 753 05
Daniel Stenberg
08-12075308
Kristina Lindberg
0470-723388
Rebecca Moberg
0705-461222
Madeleine Göransson

Madeleine Göransson
0733-205636
Madeleine Göransson
0733205636
Kristina Lindberg

Sanna Hagelin
0733205638

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Maxkompetens Konsult AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 13 oktober 2016

Besöksadress

Framtidsvägen 12, Växjö
None

Postadress

Herkulesgatan 12
Stockholm, 11152

Liknande jobb